Deen Supermarkten wint Beste Werkgever Award | RetailDetail

Deen Supermarkten wint Beste Werkgever Award

Deen Supermarkten wint Beste Werkgever Award

Deen Supermarkten is winnaar van de Beste Werkgever Award 2015 in de groot- en detailhandel, voor de andere genomineerden (Albert Heijn, Hoogvliet, Sligro Food Group en vanHaren Schoenen). Deze organisaties behoren tevens tot de honderd Beste Werkgevers van Nederland.

Aandacht voor opleidingen en trainingen

Deen werd met een Beste Werkgevers Score van 7,5 de hoogst scorende organisatie in de branche Groot- en detailhandel. De keten heeft zeventig filialen in voornamelijk Noord-Holland en Flevoland en bedient wekelijks 800.000 klanten. Het bedrijf heeft ruim 8.000 medewerkers in dienst en besteedt veel aandacht aan hun opleidingen en trainingen. 

 

Schoenenketen vanHaren Schoenen en Sligro Food Group behaalden beide een score van 7,3. Het landelijk gemiddelde ligt op 6,9. In de branche Horeca en recreatie werd culinair dienstverlener Hutten winnaar.

 

Werknemers serieus nemen

Bij de Beste Werkgevers is 39,6 procent van de medewerkers 'bevlogen en betrokken', zoals het onderzoek dat stelt, tegenover 31,5 procent bij andere organisaties. Medewerkers die bevlogen en betrokken zijn, hebben volgens de organisatoren zowel hart voor hun werk als voor de organisatie. Zij zetten zich continu in om de organisatie te verbeteren.

 

Succesvolle organisaties verschillen op een belangrijk punt van hun concurrenten, zeggen Guido Heezen, directeur van Effectory, en Sander van den Hout, directeur van Intermediair, die de jaarlijkse verkiezing samen organiseren. "Deze organisaties hebben de moed om hun medewerkers serieus te nemen. In veel organisaties wordt een idee in de top bedacht en naar beneden doorgedrukt."

 

"Succesvolle bedrijven kijken welke ideeën er op de werkvloer leven. Dat is niet moeilijk om te doen, maar het vraagt wel om een andere manier van kijken. Je bent slagvaardiger en wendbaarder wanneer je naar je mensen luistert. Goede werkgevers durven de collectieve intelligentie uit te nodigen en vervolgens te gebruiken", aldus Heezen en Van den Hout.

 

Beste Werkgevers Onderzoek

Het Beste Werkgevers Onderzoek over werkgeverschap in Nederland is dit jaar voor de vijftiende keer uitgevoerd. De 100 genomineerde organisaties zijn bekend gemaakt in twee categorieën; meer dan 1000 en minder dan 1000 medewerkers. Elke categorie heeft een top-50 van Beste Werkgevers.

 

Aan het onderzoek namen 347 organisaties deel en in totaal beoordeelden 201.029 medewerkers hun werkgever. De positie op de ranglijst is gebaseerd op het oordeel van de eigen medewerkers, wat resulteert in de Beste Werkgevers Score. Deze score is een gemiddelde van zes elementen: organisatietevredenheid, baantevredenheid, organisatietrots, achter de organisatiedoelen staan, kansen krijgen om optimaal te presteren en het krijgen van waardering. De score toont aan hoe goed een organisatie haar medewerkers in staat stelt om optimaal te presteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.