Dolle Dagen van Blokker geen succes | RetailDetail

Dolle Dagen van Blokker geen groot succes

Dolle Dagen van Blokker geen groot succes

De Dolle Dagen van Blokker zijn geen groot succes geworden. Bij de noodlijdende keten hoopten ze op een soortgelijke stormloop als bij de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf, maar daar kwam weinig van terecht.

Wel tevreden bij Blokker

Toch zijn ze bij Blokker niet helemaal ontevreden met het resultaat van de eerste Dolle Dagen. “Hadden wij het drukker willen zien en meer omzet willen draaien? Ja, maar we kregen wel veel nieuwe klanten”, zegt een woordvoerder van Blokker Holding aan De Telegraaf. “We zijn tevreden. Het was tenslotte de eerste keer.”

 

De Dolle Dagen waren een idee van Robert Bohemen, sinds 2015 marketingdirecteur bij Blokker en eerder ook aan de slag bij De Bijenkorf. Hij hoopte met het idee het gat in te vullen dat de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf en het Prijzencircus van V&D hebben achtergelaten. Daarvoor werden er heel wat producten speciaal ingekocht en tegen scherpe prijzen aangeboden.

 

“De eerste Dolle Dagen staan voor bijzonder assortiment, speciaal ingekocht. En we introduceren maar liefst 24 nieuwe merken. Vernieuwing staat bij Dolle Dagen voorop”, was Bohemen voor de start nog hoopvol. Die vernieuwing is dus echter niet zo succesvol gebleken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.