Dolle Dagen van Blokker geen succes | RetailDetail

Dolle Dagen van Blokker geen groot succes

Dolle Dagen van Blokker geen groot succes

De Dolle Dagen van Blokker zijn geen groot succes geworden. Bij de noodlijdende keten hoopten ze op een soortgelijke stormloop als bij de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf, maar daar kwam weinig van terecht.

Wel tevreden bij Blokker

Toch zijn ze bij Blokker niet helemaal ontevreden met het resultaat van de eerste Dolle Dagen. “Hadden wij het drukker willen zien en meer omzet willen draaien? Ja, maar we kregen wel veel nieuwe klanten”, zegt een woordvoerder van Blokker Holding aan De Telegraaf. “We zijn tevreden. Het was tenslotte de eerste keer.”

 

De Dolle Dagen waren een idee van Robert Bohemen, sinds 2015 marketingdirecteur bij Blokker en eerder ook aan de slag bij De Bijenkorf. Hij hoopte met het idee het gat in te vullen dat de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf en het Prijzencircus van V&D hebben achtergelaten. Daarvoor werden er heel wat producten speciaal ingekocht en tegen scherpe prijzen aangeboden.

 

“De eerste Dolle Dagen staan voor bijzonder assortiment, speciaal ingekocht. En we introduceren maar liefst 24 nieuwe merken. Vernieuwing staat bij Dolle Dagen voorop”, was Bohemen voor de start nog hoopvol. Die vernieuwing is dus echter niet zo succesvol gebleken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.