'Driekwart Bijenkorf-klanten haakt af' | RetailDetail

'Driekwart Bijenkorf-klanten haakt af'

'Driekwart Bijenkorf-klanten haakt af'

Ruim driekwart van de consumenten die nu nog kopen bij Bijenkorf in één van de steden waar het warenhuis gaat sluiten, gaat voortaan bij een andere retailer winkelen.

Amper één op tien verhuist mee

Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Q&A Research & Consultancy. Een kwart van de klanten kan alsnog behouden worden. Zo'n 15 procent zegt voortaan online te gaan kopen bij Bijenkorf, terwijl amper tien procent van de klanten in een andere stad een vestiging van Bijenkorf te gaan opzoeken.

 

Bijenkorf kondigde afgelopen week aan de warenhuizen buiten de Randstad te gaan sluiten. De keten wil exclusiever worden en deze vestigingen bieden daarvoor onvoldoende mogelijkheden, meent De Bijenkorf. De te sluiten warenhuizen zijn weliswaar winstgevend, maar passen niet meer in de nieuwe strategie van het bedrijf.

 

De sluiting van een aantal vestigingen wordt door Bijenkorf gekoppeld aan een aanzienlijke investering in de webwinkel, in een poging zich meer te ontwikkelen tot een multichannelretailer. Bovendien krijgen de zeven overgebleven vestigingen de komende jaren een opknapbeurt ter waarde van tweehonderd miljoen euro, om vooral ook meer buitenlandse klanten te trekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.