Een pakketpunt in je winkel; extra bron van data?

Wat is het voordeel voor retailers om ook pakketpunt te zijn? “Een grotere bekendheid en dus meer klantenpotentieel”, volgens Ineke Vernaillen, Manager Retail PostNL. Op de RetailDetail Night hoor je hoe PostNL digitale data wil inzetten om nieuwe klanten aan te trekken voor de retailpartners.

 

Online gemak voor elke consument anders

“Op een gemiddelde dag bezorgen we 850.000 pakketten in de Benelux. Elke afhaling levert ons een schat aan informatie over de processen op,” zegt Vernaillen. “Ze vertellen ons meer over hoe, wanneer en waar een consument bediend wil worden. En of het wenselijk is de bezorging aan te passen voor een maximale beleving.”

 

“Want retailers partneren met PostNL om nieuwe klanten aan te trekken,” begrijpt Vernaillen. “Elke bezoeker is een potentiële klant.” In die redenering is het een goed idee om samen met de retailpartner aanbevelingen te doen over waar een consument zijn of haar pakket kan afhalen. Dit zou dan niet alleen een win voor de winkel zijn, maar ook voor de consument. Die laatste hoeft dan immers niet nog ergens anders boodschappen te doen.

 

“We zien dat gemak van online aankopen voor elke consument iets anders betekent,” vult Vernaillen aan. “Hoewel velen hun pakket liefst thuis ontvangen, zien we een toename aan afhaling bij een retailpartner.” Volgens haar zijn het menselijke contact, de zekerheid en het gemak hiervoor doorslaggevende factoren. 

 

Op de RetailDetail Night nu donderdag 28 november stelt Ineke Vernaillen het data-aanbod van PostNL voor. Klik hier voor meer informatie en tickets. De ticketverkoop sluit morgen af, dus reserveer nog snel de laatste plaatsen!