Erfgenaam V&D wil verkoop merknaam terugdraaien | RetailDetail

Erfgenaam V&D wil verkoop merknaam terugdraaien

Erfgenaam V&D wil verkoop merknaam terugdraaien

Marc Vroom, achterkleinzoon van V&D-oprichter Willem Vroom, probeert samen met ondernemer Richard Otto de verkoop van de merknaam van V&D terug te draaien. Volgens hen heeft hun overnamepoging geen eerlijke kans gekregen.

Curatoren moeten elk bod onderzoeken

Otto en Vroom beweren dat de curatoren niet hebben gereageerd op een eerste mail en dat ze nadien te horen kregen dat het biedingsproces al te ver gevorderd was om nog mee in te stappen. Nochtans wilden ze een serieus bod uitbrengen. “Vroom heeft zijn zeer vermogende familie achter zich”, aldus Otto. “Het bod had hoger uit kunnen pakken als we de kans hadden gekregen om in onderhandeling te gaan.”

 

Aangezien de curatoren verplicht zijn om zoveel mogelijk geld binnen te halen, kan het niet onderzochte bod van Vroom wel eens een probleem vormen. Als de rechter-commissaris de denkwijze volgt, dan wordt de verkoop van de merknaam teruggedraaid. “Als curatoren zelf kunnen bepalen wie zij als serieuze kandidaten zien, dan zijn de schuldeisers aan de ratten overgeleverd, voegt Otto er aan toe.

 

Otto en Vroom hadden een gelijkaardig plan als Roland Kahn en zijn partners met de naam van V&D. Ook zij wilden een webshop opzetten. Daarnaast dachten ze ook aan de mogelijkheid van pop-upwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.