Familie Zeeman neemt De Vrijbuiter over | RetailDetail

Familie Zeeman neemt De Vrijbuiter over

Familie Zeeman neemt De Vrijbuiter over

De familie Zeeman, eigenaar van de gelijknamige keten van textielsupermarkten, heeft via investeringsmaatschappij Navitas Capital een meerderheidsbelang genomen in de keten van kampeer- en outdoorwinkels De Vrijbuiter.

Nieuw kapitaal voor betere winkels

Het belang is verworven door de uitgifte van nieuwe aandelen, meldt Het Financieele Dagblad. Dit leidt tot een kapitaalinjectie, die wordt gebruikt om de megastores van De Vrijbuiter te verbeteren en de onderneming professioneler te maken.

 

De Vrijbuiter is opgericht door Jaap van Zuijlekom. Die werkte jarenlang in loondienst en bedacht dat hij het zelf beter kon dan zijn werkgevers. Met De Vrijbuiter lanceerde hij het alles-onder-een-dak-concept rond kamperen in Nederland. Dat loonde: De Vrijbuiter is in Nederland nog steeds marktleider op het gebied van kamperen.

 

Het bedrijf beschikt over vier grote eigen vestigingen, het eigen tentenmerk De Waard en naar eigen zeggen is hun webwinkel de grootste op zijn terrein in Europa. De onderneming heeft een jaaromzet van ongeveer 35 miljoen euro. De kampeermarkt heeft veel last van de recessie, wat mogelijk een reden is voor de verkoop van het meerderheidsbelang aan de familie Zeeman.


Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.