fonQ versterkt aanbod lifestyle | RetailDetail

FonQ versterkt aanbod lifestyle

FonQ versterkt aanbod lifestyle
fonQ

FonQ versterkt haar aanbod in lifestyle met horloges en zonnebrillen. Het webwarenhuis wil met dergelijke global fashion brands haar retailformule verstevigen. Daarin ligt de focus op producten in wonen, koken en lifestyle.

Internationale merken

FonQ brengt nu internationale A-merken waaronder Ray-Ban, Ted Baker en Guess in categorieën als tassen, reisbagage, horloges en zonnebrillen. Later dit jaar of begin volgend jaar worden nieuwe categorieën toegevoegd, zegt ceo Joost Wels. Doel van de uitbreiding is een completer assortiment brengen, het merk verder laden en autoriteit in lifestyle te vergroten. Het totale assortiment bestaat inmiddels voor zo’n vijftien procent uit lifestyleproducten.
 

De etailer focuste aanvankelijk vooral op lokale en Scandinavische merken, zegt Joost Wels. “Nu dat staat, ligt de focus op global brands.” FonQ versterkt daarmee volgens hem zijn marktpositie, terwijl de nieuwe toevoegingen ook aansluiten bij de A-merken die het al in zijn andere segmenten voert. FonQ kondigde eerder dit jaar aan bezig te zijn met een fysieke winkel, die naar verwachting in Amsterdam komt. Wels ziet ruimte voor maximaal vijf vestigingen in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.