Grote verliezen bij winkels toeristenbond ANWB | RetailDetail

Grote verliezen bij winkels toeristenbond ANWB

Grote verliezen bij winkels toeristenbond ANWB

De verliezen bij de winkels van toeristenbond ANWB zijn zo hoog opgelopen dat er dringend moet worden ingegrepen. Volgens bronnen zouden de verliezen ondertussen al zijn opgelopen tot 25 miljoen euro.

Te hoge personeelskosten

De ANWB heeft momenteel 87 winkels, maar onder andere door te hoge personeelskosten zijn die verlieslatend. Daarom heeft het bedrijf vandaag een herstructureringsplan aangekondigd, waarbij voornamelijk de managementstructuur wordt aangepakt: clustermanagers zullen elk drie winkels onder hun hoede krijgen. Elke manager en assistent-manager mag solliciteren voor één van die nieuwe functies, maar veertig van hen zullen dus sowieso hun baan verliezen. Voor het gewone winkelpersoneel verandert er voorlopig niets.

 

Naast het banenverlies is het volgens anonieme bronnen echter niet onmogelijk dat er in de toekomst ook winkels zijn die volledig de deuren moeten sluiten. Volgens de woordvoerder van de ANWB is dat momenteel echter nog niet aan de orde. Omdat de winkels ook als servicecentra fungeren, kan het bedrijf wel leven met een verlies, maar momenteel is dat verlies te groot. ANWB rekent daarbij op een verlies van één euro per lid of 4,4 miljoen euro in totaal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.