Grote verliezen bij winkels toeristenbond ANWB | RetailDetail

Grote verliezen bij winkels toeristenbond ANWB

Grote verliezen bij winkels toeristenbond ANWB

De verliezen bij de winkels van toeristenbond ANWB zijn zo hoog opgelopen dat er dringend moet worden ingegrepen. Volgens bronnen zouden de verliezen ondertussen al zijn opgelopen tot 25 miljoen euro.

Te hoge personeelskosten

De ANWB heeft momenteel 87 winkels, maar onder andere door te hoge personeelskosten zijn die verlieslatend. Daarom heeft het bedrijf vandaag een herstructureringsplan aangekondigd, waarbij voornamelijk de managementstructuur wordt aangepakt: clustermanagers zullen elk drie winkels onder hun hoede krijgen. Elke manager en assistent-manager mag solliciteren voor één van die nieuwe functies, maar veertig van hen zullen dus sowieso hun baan verliezen. Voor het gewone winkelpersoneel verandert er voorlopig niets.

 

Naast het banenverlies is het volgens anonieme bronnen echter niet onmogelijk dat er in de toekomst ook winkels zijn die volledig de deuren moeten sluiten. Volgens de woordvoerder van de ANWB is dat momenteel echter nog niet aan de orde. Omdat de winkels ook als servicecentra fungeren, kan het bedrijf wel leven met een verlies, maar momenteel is dat verlies te groot. ANWB rekent daarbij op een verlies van één euro per lid of 4,4 miljoen euro in totaal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.