Hema introduceert organize-concept | RetailDetail

Hema introduceert organize-concept

Hema introduceert organize-concept

Hema heeft onder de noemer Organize een assortiment van ruim 1100 producten neergezet, die mensen moeten helpen orde te scheppen in huis of op de werkplek. Het concept wordt verkocht via de eigen webwinkel en in drie filialen.

Pop-upwinkel en actiesite

Op dit moment zijn de Hema's in het centrum van Groningen, Rotterdam en Nijmegen al uitgerust met het organize-concept en het is de bedoeling dit aantal gestaag uit te bouwen. In totaal zijn er volgens Marketing Tribune twaalf werelden neergezet die verschillen van 'keuken', 'garage', 'opbergers' en 'slaapkamer' tot 'werkplek' en 'onderweg'. Het betreft een duidelijke met kleurcodes neergezette nieuwe indeling van het assortiment.

 

Hema promoot het nieuwe concept met een digitale folder op de website en een speciale pop-upwinkel die een mini-tour door Nederland gaat maken. Op dit moment staat de enorme opbergdoos waarin de winkel gevestigd is aan het Centraal Station van Rotterdam, de komende weken volgen nog Groningen en Nijmegen.

 

Via Facebook en een speciale actiesite loopt bovendien een wedstrijd waarmee consumenten de hulp van een professionele orgainzer en een cadeaukaart voor het nieuwe assortiment ter waarde van 250 euro kunnen winnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven. 

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.