Houtmarktpassage Breda krijgt pop-up winkels | RetailDetail

Houtmarktpassage Breda krijgt pop-upwinkels

 Houtmarktpassage Breda krijgt pop-upwinkels

De Houtmarktpassage in Breda krijgt dit najaar enkele pop-upwinkels. De tijdelijke zaken starten vooruitlopend op de grondige renovatie van de winkelstraat volgend jaar.

Pop-up Sissy Boy

Na de zomer opent hier kledingformule Sissy Boy en krijgt Puur Woon Design er een tweede Bredase vestiging. Into The Woods verhuist naar een andere locatie in de winkelstraat en opent daar een winkel in woonaccessoires en cadeauproducten. Op de vrijgekomen plek start een meubel- en lifestylewinkel. In een van de drie overige vrije winkelunits in de Bredase winkelstraat zou een horecaconcept kunnen stappen, “bijvoorbeeld een sappenbar of een broodjeszaak," stelt Maurice Vermeulen van Business 2 Real Estate.

 

De Bredase Houtmarktpassage ondergaat vanaf volgend jaar na jarenlange leegstand een grondige vernieuwing. De renovatie, die in fasen wordt uitgevoerd, moet de passage in een open, meer toegankelijke winkelstraat veranderen. De overkapping gaat weg, de ingangen aan de Houtsmarkt en Ginnekenmarkt worden ruimer en gevels en bestrating krijgen een opknapbeurt.

 

De operatie is mogelijk nu het merendeel van het vastgoed in handen is van één partij: een nieuwe vastgoedonderneming die is opgericht door Maas-Jacobs en ondernemer Marcel van Gelderen van modeketen Men at Work. Hoewel het verbouwen van de Houtmarktpassage al geruime tijd onderwerp van gesprek was, lukte uitvoeren tot dusver niet omdat driekwart van de ondernemers in de Vereniging van Eigenaren hiermee akkoord moet gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.