Kahn telde half miljoen euro neer voor merknaam V&D | RetailDetail

Kahn telde half miljoen euro neer voor merknaam V&D

Kahn telde half miljoen euro neer voor merknaam V&D

Roland Kahn heeft een half miljoen euro neergeteld voor de merknaam V&D en de verschillende merken die daar aan vasthangen. Daarnaast moet hij het komende halfjaar de helft van de winst afstaan van de nog op te richten webwinkel.

Veel interesse voor merknaam

Bedraagt de winst van de toekomstige webwinkel na het eerste halfjaar minder dan vier miljoen euro, dan wordt de afspraak met nog eens zes maanden verlengd. Dat blijkt uit het zopas verschenen curatorenverslag.

 

Volgens de curatoren was er veel interesse voor de merknaam van V&D: in totaal zouden een dertigtal ondernemers zich gemeld hebben voor de merknaam, stellen ze in een gesprek met het Financieele Dagblad. “Je kijkt dan naar het businessplan, de achtergronden van de bieder en natuurlijk ook de prijs en de waarschijnlijkheid dat die nabetaling er komt en dan maak je een keuze”, zegt curator Kees van de Meent.

 

125 miljoen euro verdiend aan verkoop

Alles samen heeft de verkoop van de keten een bedrag van 125 miljoen euro opgeleverd, waarvan 71 miljoen komt uit de verkoop van La Place. Zo betaalde Jumbo dertig miljoen euro voor de merknaam, tie  miljoen euro aan goodwill en nog eens acht miljoen euro voor de voorraden. Met de uitverkoop in de winkels werd ook nog eens tien miljoen euro verdiend.

 

Toch heeft de meerderheid van de schuldeisers al te horen gekregen dat ze niets van dat geld zullen zien. De belangrijkste schuldeisers zijn voormalig eigenaar Sun Capital, dat tachtig miljoen euro wil, het UWV en de Nederlandse fiscus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.