Kijkshop zoekt 1 miljoen euro via crowdfunding | RetailDetail

Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform

Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform
WikiMedia

Kijkshop is op zoek naar een miljoen euro voor het uitbouwen van een online platform waar klanten elkaar advies kunnen geven en daar commissies mee kunnen verdienen. Dat geld wil het bijeensprokkelen via crowdfunding en momenteel is het al halfweg.

Samenwerken met andere ketens

Het nieuwe online platform Tone, waar klanten elkaar onderling advies kunnen geven over producten en bij aankopen, moet er volgende maand al komen. Het is een idee van Zweedse directeur van Kijkshop, Björn Serving, die zo hoopt Kijkshop uit het slop te halen. Vorig jaar moest het bedrijf al twintig verlieslatende winkels sluiten.

 

Om terug op het juiste spoor te komen wil Serving dus de klant mee betrekken in het verhaal, dankzij crowdfunding, maar ook met commissies. Doet een consument immers een aankoop op basis van advies van een andere gebruiker, dan krijgt die 5% van het aankoopbedrag.

 

100.000 klanten

Daarnaast moet het niet enkel dienen voor producten van Kijkshop, maar wordt er ook werk gemaakt van samenwerkingen met andere ketens. Het doel van Serving is om binnen twee jaar minstens zeven andere partijen aan Tone te verbinden. Serving wil immers vooral geld verdienen aan Tone door de commissie die aangesloten winkels betalen wanneer er via Tone een aankoop wordt gedaan. Momenteel zouden er al gesprekken worden gevoerd met een Duitse en een Zweedse keten.

 

Kijkshop mikt dit jaar nog op 100.000 klanten via Tone en commissie die in totaal kan oplopen tot 850.000 euro. Voorlopig vervangt Tone ook niet de stenen winkels van Kijkshop, waarvan er momenteel nog 67 zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hema onthoofdt eigen franchiseorganisatie

10/08/2018

Hema heeft de franchiseovereenkomst met de ondernemers aan het hoofd van haar franchiseorganisatie, samen goed voor 24 winkels, opgezegd. Er is al een tijdje fikse ruzie over de bijdrage die franchisenemers moeten afstaan voor onlineverkopen. 

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.