Kruidvat lanceert nieuw stadsconcept in Antwerpen | RetailDetail

Kruidvat lanceert nieuw stadsconcept in Antwerpen

Kruidvat lanceert nieuw stadsconcept in Antwerpen

Kruidvat heeft met 'Kruidvat in de stad' een nieuw concept ontwikkeld dat speciaal gericht is op winkels in de binnenstad van grote steden. De primeur van het concept is net geopend in Antwerpen en ook Genk staat al op de planning.

Meer aandacht voor schoonheidsproducten

In het nieuwe concept, waarvan de eerste winkel op de Meir werd geopend, is er meer ruimte voor schoonheidsproducten, tussendoortjes voor onderweg en is er een wekelijks wisselend actieaanbod. Daarnaast is ook het traditionele assortiment nog te vinden in de winkel.

 

”Wij willen met onze winkels zo goed mogelijk inspelen op de behoeften van onze klanten. In drukke winkelstraten zijn klanten meer georiënteerd op beautyproducten en modeaccessoires. Hier hebben we in onze stadswinkel meer ruimte voor gecreëerd. Ook bieden we in dit nieuwe winkelconcept tussendoortjes voor de lekkere trek en hebben we gekoelde dranken voor onderweg. Om extra gemak te bieden is er in de winkel gratis Wifi”, zegt Gerard van Breen, topman van Kruidvat-eigenaar A.S. Watson Benelux.

 

Ook het interieur werd aangepast en in een moderner jasje gestoken: in de winkel hangen grote ledschermen en worden producten op een vernieuwende manier gepresenteerd.

 

Voorlopig is het nieuwe concept nog in een testfase en staat er enkel een tweede vestiging gepland in Genk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.