Lief! Lifestyle maakt doorstart bij Duitse groep

Lief! Lifestyle maakt doorstart bij Duitse groep

Het Nederlandse merk Lief! Lifestyle zal een doorstart maken onder de Duitse Kids Fashion Group. Die is onderdeel van de Kanz Financial Holding, die ook de merken Marc O'Polo en Miss Sixty in zijn portfolio heeft.

Oprichters blijven betrokken

Oprichters John van den Herik en Yvonne Woudstra zullen ook na de overname betrokken blijven bij het merk. "Wij kunnen met het door ons opgezette licentiemodel hier naar verwachting een succesvol vervolg aan geven", aldus Van den Herik aan RetailNews. "We worden met een klein team verantwoordelijk voor onder meer het design en de branding van Lief!" De Kids Fashion Group zal het label internationaal op de markt brengen.


Niet alle winkels zullen de overstap maken naar de nieuwe eigenaar. De webshop en de conceptstore in Sliedrecht blijven open, maar voor de andere winkels is het bang afwachten. Het is wel al zeker dat er afgeslankt wordt en dat er dus winkels zullen verdwijnen.


Lief! Lifestyle ging begin mei failliet, vanwege onder andere hoge kosten die gepaard gingen met de internationale expansie. Zo stonden er winkels in Berlijn en Beijing op de planning. Dankzij de overname kan die expansie nu toch verdergezet worden.

Tags: