Meer vrijheid voor winkeltijden in Amsterdam | RetailDetail

Meer vrijheid voor winkeltijden in Amsterdam

Meer vrijheid voor winkeltijden in Amsterdam

Begin dit voorjaar start in het centrum van Amsterdam een proefproject waarbij winkeliers meer vrijheid krijgen rond de winkeltijden van hun winkels. Zo zou het mogelijk worden om ook laat in de avond te winkelen.

Meer omzet en banen

"Drukke gezinnen met twee werkende ouders en alleenstaanden met lange werkdagen hebben die flexibiliteit nodig. Hetzelfde geldt voor de nachtportier, de arts met late dienst of de bouwvakker die voor zonsopgang begint", zegt D66-fractievoorzitter Jan Paternotte over het proefproject.

 

Het Amsterdamse bestuur ziet niet enkel voordelen voor de consument. Het gelooft immers dat de flexibiliteit op vlak van openingsuren ook zal zorgen voor meer omzet en meer banen. Daarnaast moet het bijdragen tot de verbetering van het veiligheidsgevoel in het centrum van Amsterdam.

 

De test met de openingsuren zal de komende twee jaar lopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.