Minder reclamefolders in de brievenbus | RetailDetail

Minder reclamefolders in de brievenbus

Minder reclamefolders in de brievenbus

Voor het eerst in jaren is het aantal reclamefolders in de brievenbus heel wat Nederlanders gedaald. Tot vorig jaar was het aantal folders gestegen tot gemiddeld 37 per huishouden per week en in de periode rond Sinterklaas kan dat oplopen tot negentig folders. Wekelijks ontvangen zes miljoen huishoudens een pakket folders in de bus

Meer gerichte verdeling

Nu is er echter sprake van een volumedaling van twee procent. Ook voor de komende jaren wordt er rekening gehouden met een daling van het aantal folders. Verdeler Netwerk VSP zegt dat retailers en fabrikanten steeds kritischer kijken naar waar en hoe hun folders worden verspreid. Zo wordt er meer gekeken naar het type klant dan dat folders gewoon blind worden uitgedeeld.

 

Ook de nee-sticker, die aangeeft wanneer iemand geen reclame in de bus wil, stijgt in populariteit. "Op dit moment heeft 21 procent van de huishoudens zo'n sticker bij de brievenbus. Daar komt elk jaar een procentje bij", zegt directeur Yme Pasma van Netwerk VSP aan de NOS. Daar is het effect van het internet niet vreemd aan: veel folders zijn immers ook online te bekijken.

 

Nochtans blijkt uit marketingonderzoek dat na televisiereclame, de folder het meeste effect heeft voor winkels. Consumenten zijn er immers nog steeds van overtuigd dat ze veel geld kunnen besparen door in folders op zoek te gaan naar goede deals.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.