Multinationals schieten slachtoffers aardbeving Nepal ter hulp | RetailDetail

Multinationals schieten slachtoffers aardbeving Nepal ter hulp

Multinationals schieten slachtoffers aardbeving Nepal ter hulp

Na de aardbeving in Nepal schieten de solidariteitsacties als paddenstoelen uit de grond. Zara-moederbedrijf Inditex schenkt alvast 1,2 miljoen euro voor noodhulp, terwijl Coca-Cola en Unilever ter plaatse hulp bieden.

Inditex schenkt 1,2 miljoen euro

De Spaanse textielreus Inditex heeft als een van de eerste grote moderetailers gereageerd op de wereldwijde vraag naar hulp voor de slachtoffers van de zware aardbeving in Nepal, waarbij meer dan 4.000 mensen het leven lieten.

 

Het concern boven ketens als Zara, Stradivarius en Massimo Dutti, schonk zopas 1,2 miljoen euro aan drie internationale hulporganisaties. Het Rode Kruis krijgt 500.000 euro voor tenten, dekens en gezondheidszorg. Oxfam ontvangt eveneens een half miljoen euro om onder meer proper water en sanitair te verzorgen, terwijl Caritas 200.000 euro ontvangt voor de eerste voedsel- en drankbedelingen.

 

Unilever en Coca-Cola ter plaatse

Ook multinationals Unilever en Coca-Cola springen in de bres voor de getroffen bevolking. Beide bedrijven hebben fabrieken in Nepal, maar die werden zelf niet getroffen door de aardbeving.

 

Coca-Cola legde meteen de productie stil en stelde zijn knowhow en infrastructuur ter beschikking om de getroffen regio zo snel mogelijk van vers drinkwater te voorzien. Unilever liet weten "alles te doen wat mogelijk is om, in samenwerking met de Verenigde Naties en wereldwijde NGO-partners, producten en expertise ter beschikking te stellen om de noden zo snel mogelijk te lenigen."

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.