Muziekwinkel Fame blijft toch bestaan | RetailDetail

Muziekwinkel Fame blijft toch bestaan

Muziekwinkel Fame blijft toch bestaan

De bekendste muziekwinkel van Nederland, Fame in de Kalverstraat, krijgt een tweede leven op een nieuwe locatie. De Megastore Fame Music verhuist naar het iets verderop gelegen winkelcentrum Magna Plaza, zegt Hans van Breukhoven van moederbedrijf Free Record Shop.

In augustus werd nog bekend dat Fame de deuren moest sluiten vanwege de hoge kosten van het winkelpand en de stagnerende markt voor beeld en geluid. De winkel verhuist nu naar de tweede etage van Magna Plaza, een winkelcentrum achter de Dam, waar onder meer een grote Albert Heijn in gevestigd is. De winkel op de Kalverstraat sluit eind januari de deuren, de nieuwe winkel van 600 m² moet een kleine maand later open zijn. Twintig van de zestig medewerkers van Fame kunnen mee naar het nieuwe pand.

 

"Door de daling van de verkoop van cd's wordt de nieuwe Fame anders opgebouwd. Zo was het motto van Fame dat we alles hebben, maar dat kan bijna niet meer. Het wordt iets minder, maar het blijft het beste alternatief voor een Fame aan de Kalverstraat", stelt algemeen directeur Arthur ter Braak van Fame. De winkel heeft ook nog enkele shop-in-shops bij andere retailers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Hudson’s Bay schroeft Nederlandse ambities terug

22/02/2018

De komende weken openen drie vestigingen van Hudson’s Bay de deuren in Nederland. Het gaat over warenhuizen in Enschede, Amersfoort en Haarlem. Wel schroeft de keten ondertussen de ambities terug.

Back to top