Muziekwinkel Fame blijft toch bestaan | RetailDetail

Muziekwinkel Fame blijft toch bestaan

Muziekwinkel Fame blijft toch bestaan

De bekendste muziekwinkel van Nederland, Fame in de Kalverstraat, krijgt een tweede leven op een nieuwe locatie. De Megastore Fame Music verhuist naar het iets verderop gelegen winkelcentrum Magna Plaza, zegt Hans van Breukhoven van moederbedrijf Free Record Shop.

In augustus werd nog bekend dat Fame de deuren moest sluiten vanwege de hoge kosten van het winkelpand en de stagnerende markt voor beeld en geluid. De winkel verhuist nu naar de tweede etage van Magna Plaza, een winkelcentrum achter de Dam, waar onder meer een grote Albert Heijn in gevestigd is. De winkel op de Kalverstraat sluit eind januari de deuren, de nieuwe winkel van 600 m² moet een kleine maand later open zijn. Twintig van de zestig medewerkers van Fame kunnen mee naar het nieuwe pand.

 

"Door de daling van de verkoop van cd's wordt de nieuwe Fame anders opgebouwd. Zo was het motto van Fame dat we alles hebben, maar dat kan bijna niet meer. Het wordt iets minder, maar het blijft het beste alternatief voor een Fame aan de Kalverstraat", stelt algemeen directeur Arthur ter Braak van Fame. De winkel heeft ook nog enkele shop-in-shops bij andere retailers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven.