Omnichannel, dat is "what's going on in (r)etailing"

Omnichannel, dat is "what's going on in (r)etailing"

Publireportage - Wat er aan het gebeuren is in de retail? Ze wordt omnichannel, dat is wat het congres “What’s going on in (R)etailing” resoluut duidelijk wil maken. Een aantal topsprekers en innovatieve business cases, gaande van Marks & Spencer over Zalando tot Philips, zullen het op 9 april in Nieuwegein bewijzen.

Samenwerken in omnichannel

What’s going on in (R)etailing, dat al 22 jaar hét jaarlijkse ontmoetingspunt tussen fabrikant en retailer is op topmanagementniveau is, zet ook dit jaar weer de strategische vragen rond de samenwerking tussen handel en industrie centraal. Die samenwerking in de breedste zin van het woord – op het gebied van marketing, logistiek, inkoop, multichannel, mobile commerce, sales promotion, etc. – wordt in deze editie in het perspectief van de omnichannel-omgeving geplaatst aan de hand van innovaties, inspiratie en nieuwe business cases uit binnen- en buitenland.

 

Wilt u immers weten hoe u als fabrikant of retailer uw klant 24/7 omni-channel kunt bereiken? Op 9 april hoort u het van nationale en internationale ‘game changers’, waaronder:

  • 20.20, Marks & Spencer en Waitrose, over innovatief retailen in het VK.
  • Marktplaats, Kieskeurig en Google, over de doorbraak van de tablet.
  • Zalando, Modomoto en mymuesli, met nieuwe business cases uit Duitsland.
  • Mobile Vikings en Migros, met verrassende verhalen uit België en Turkije.
  • Coolblue en Philips Consumer Lifestyle, over succesvolle vernieuwing.

 

De nieuwe koopomgeving

Deze topbedrijven zullen de belangrijkste retailthema’s bespreken, gaande van het veranderend koopgedrag van online en offline consumenten over hoe inzicht te krijgen in de beïnvloeding van de koopbeslissing van de klant in die veranderende koopomgeving tot hoe te groeien met behulp van omnichannel, zowel als retailer als in de hoedanigheid van fabrikant.

 

Bekijk het uitgebreide programma, alle nationale en internationale sprekers en meer informatie op de website van What’s going on in Retailing.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top