Omnichannel, dat is "what's going on in (r)etailing" | RetailDetail

Omnichannel, dat is "what's going on in (r)etailing"

Omnichannel, dat is "what's going on in (r)etailing"

Publireportage - Wat er aan het gebeuren is in de retail? Ze wordt omnichannel, dat is wat het congres “What’s going on in (R)etailing” resoluut duidelijk wil maken. Een aantal topsprekers en innovatieve business cases, gaande van Marks & Spencer over Zalando tot Philips, zullen het op 9 april in Nieuwegein bewijzen.

Samenwerken in omnichannel

What’s going on in (R)etailing, dat al 22 jaar hét jaarlijkse ontmoetingspunt tussen fabrikant en retailer is op topmanagementniveau is, zet ook dit jaar weer de strategische vragen rond de samenwerking tussen handel en industrie centraal. Die samenwerking in de breedste zin van het woord – op het gebied van marketing, logistiek, inkoop, multichannel, mobile commerce, sales promotion, etc. – wordt in deze editie in het perspectief van de omnichannel-omgeving geplaatst aan de hand van innovaties, inspiratie en nieuwe business cases uit binnen- en buitenland.

 

Wilt u immers weten hoe u als fabrikant of retailer uw klant 24/7 omni-channel kunt bereiken? Op 9 april hoort u het van nationale en internationale ‘game changers’, waaronder:

  • 20.20, Marks & Spencer en Waitrose, over innovatief retailen in het VK.
  • Marktplaats, Kieskeurig en Google, over de doorbraak van de tablet.
  • Zalando, Modomoto en mymuesli, met nieuwe business cases uit Duitsland.
  • Mobile Vikings en Migros, met verrassende verhalen uit België en Turkije.
  • Coolblue en Philips Consumer Lifestyle, over succesvolle vernieuwing.

 

De nieuwe koopomgeving

Deze topbedrijven zullen de belangrijkste retailthema’s bespreken, gaande van het veranderend koopgedrag van online en offline consumenten over hoe inzicht te krijgen in de beïnvloeding van de koopbeslissing van de klant in die veranderende koopomgeving tot hoe te groeien met behulp van omnichannel, zowel als retailer als in de hoedanigheid van fabrikant.

 

Bekijk het uitgebreide programma, alle nationale en internationale sprekers en meer informatie op de website van What’s going on in Retailing.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.