Omnichannel, dat is "what's going on in (r)etailing"

Omnichannel, dat is "what's going on in (r)etailing"

Publireportage - Wat er aan het gebeuren is in de retail? Ze wordt omnichannel, dat is wat het congres “What’s going on in (R)etailing” resoluut duidelijk wil maken. Een aantal topsprekers en innovatieve business cases, gaande van Marks & Spencer over Zalando tot Philips, zullen het op 9 april in Nieuwegein bewijzen.

Samenwerken in omnichannel

What’s going on in (R)etailing, dat al 22 jaar hét jaarlijkse ontmoetingspunt tussen fabrikant en retailer is op topmanagementniveau is, zet ook dit jaar weer de strategische vragen rond de samenwerking tussen handel en industrie centraal. Die samenwerking in de breedste zin van het woord – op het gebied van marketing, logistiek, inkoop, multichannel, mobile commerce, sales promotion, etc. – wordt in deze editie in het perspectief van de omnichannel-omgeving geplaatst aan de hand van innovaties, inspiratie en nieuwe business cases uit binnen- en buitenland.

 

Wilt u immers weten hoe u als fabrikant of retailer uw klant 24/7 omni-channel kunt bereiken? Op 9 april hoort u het van nationale en internationale ‘game changers’, waaronder:

  • 20.20, Marks & Spencer en Waitrose, over innovatief retailen in het VK.
  • Marktplaats, Kieskeurig en Google, over de doorbraak van de tablet.
  • Zalando, Modomoto en mymuesli, met nieuwe business cases uit Duitsland.
  • Mobile Vikings en Migros, met verrassende verhalen uit België en Turkije.
  • Coolblue en Philips Consumer Lifestyle, over succesvolle vernieuwing.

 

De nieuwe koopomgeving

Deze topbedrijven zullen de belangrijkste retailthema’s bespreken, gaande van het veranderend koopgedrag van online en offline consumenten over hoe inzicht te krijgen in de beïnvloeding van de koopbeslissing van de klant in die veranderende koopomgeving tot hoe te groeien met behulp van omnichannel, zowel als retailer als in de hoedanigheid van fabrikant.

 

Bekijk het uitgebreide programma, alle nationale en internationale sprekers en meer informatie op de website van What’s going on in Retailing.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top