Omnichannel, dat is "what's going on in (r)etailing" | RetailDetail

Omnichannel, dat is "what's going on in (r)etailing"

Omnichannel, dat is "what's going on in (r)etailing"

Publireportage - Wat er aan het gebeuren is in de retail? Ze wordt omnichannel, dat is wat het congres “What’s going on in (R)etailing” resoluut duidelijk wil maken. Een aantal topsprekers en innovatieve business cases, gaande van Marks & Spencer over Zalando tot Philips, zullen het op 9 april in Nieuwegein bewijzen.

Samenwerken in omnichannel

What’s going on in (R)etailing, dat al 22 jaar hét jaarlijkse ontmoetingspunt tussen fabrikant en retailer is op topmanagementniveau is, zet ook dit jaar weer de strategische vragen rond de samenwerking tussen handel en industrie centraal. Die samenwerking in de breedste zin van het woord – op het gebied van marketing, logistiek, inkoop, multichannel, mobile commerce, sales promotion, etc. – wordt in deze editie in het perspectief van de omnichannel-omgeving geplaatst aan de hand van innovaties, inspiratie en nieuwe business cases uit binnen- en buitenland.

 

Wilt u immers weten hoe u als fabrikant of retailer uw klant 24/7 omni-channel kunt bereiken? Op 9 april hoort u het van nationale en internationale ‘game changers’, waaronder:

  • 20.20, Marks & Spencer en Waitrose, over innovatief retailen in het VK.
  • Marktplaats, Kieskeurig en Google, over de doorbraak van de tablet.
  • Zalando, Modomoto en mymuesli, met nieuwe business cases uit Duitsland.
  • Mobile Vikings en Migros, met verrassende verhalen uit België en Turkije.
  • Coolblue en Philips Consumer Lifestyle, over succesvolle vernieuwing.

 

De nieuwe koopomgeving

Deze topbedrijven zullen de belangrijkste retailthema’s bespreken, gaande van het veranderend koopgedrag van online en offline consumenten over hoe inzicht te krijgen in de beïnvloeding van de koopbeslissing van de klant in die veranderende koopomgeving tot hoe te groeien met behulp van omnichannel, zowel als retailer als in de hoedanigheid van fabrikant.

 

Bekijk het uitgebreide programma, alle nationale en internationale sprekers en meer informatie op de website van What’s going on in Retailing.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.