Polare ontkent betalingsachterstand bij Centraal Boekhuis | RetailDetail

Polare ontkent betalingsachterstand bij Centraal Boekhuis

Polare ontkent betalingsachterstand bij Centraal Boekhuis

Bij Polare verwachten ze dat er binnen twee dagen een overeenkomst wordt gesloten met Centraal Boekhuis en dat de leveringen vanaf dan gewoon terug zullen doorgaan. Daarnaast ontkennen ze ook dat er sprake is van betalingsachterstanden.

Onderhandelingen over condities

Gisteren bleek dat het Centraal Boekhuis de leveringen aan boekenwinkelketen Polare had stopgezet: toen werd er gefluisterd dat het zou gaan om betalingsachterstanden, maar dat ontkent Polare nu formeel. Polare zegt nu dat het in gesprek is met Centraal Boekhuis rond de leverings- en betalingscondities en dat het Centraal Boekhuis daarom eenzijdig de leveringen tijdelijk heeft stopgezet.

 

Polare hoopt om betere voorwaarden af te dwingen om zo kosten te kunnen besparen en de teruglopende omzetten bij de winkels te kunnen counteren. Omdat er nog geen vergelijk uit de bus is gekomen, besloten ze bij het Centraal Boekhuis dus om niet meer te leveren aan de winkels van de ProCures-dochter.

 

Polare laat in ieder geval weten dat de consument momenteel geen problemen zal ondervinden van de stopgezette leveringen: alle winkels zouden voldoende bevoorraad zijn. Het is al de tweede keer op korte tijd dat een keten die in handen van ProCures is te kampen heeft met bevoorradingsproblemen, nadat eerder ook Free Record Shop al in de problemen was gekomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.