Politieke actie tegen huis-aan-huis-folders

Politieke actie tegen huis-aan-huis-folders
Retailers moeten mogelijk op termijn stoppen met het huis-aan-huis verspreiden van folders. Deze zouden in de toekomst alleen nog maar bezorgd mogen worden bij consumenten die vooraf hebben aangegeven de folders ook daadwerkelijk te willen ontvangen.

'Niet meer van deze tijd'

Daarvoor heeft de Partij voor de Dieren, met twee zetels in de Tweede Kamer, een motie ingediend. Volgens de partij levert het folderbeleid van bedrijven te veel vervuiling op en ergeren veel mensen zich aan het ongevraagde drukwerk. Ook de verspreiding van huis-aan-huisbladen zou aan banden moeten worden gelegd.

 

"Het is niet meer van deze tijd dat deurmatten vol liggen met stapels brochures, folders en krantjes om mensen te informeren. We moeten de standaard omkeren: mensen digitaal informeren, tenzij zij liever een gedrukt exemplaar in handen krijgen", aldus kamerlid Esther Ouwehand van de partij in een toelichting op haar voorstel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top