Recordomzet voor luxebedrijf LVMH | RetailDetail

Recordomzet voor luxebedrijf LVMH

Recordomzet voor luxebedrijf LVMH

LVMH, het Franse moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton, heeft in 2014 een omzet gehaald van 30,6 miljard euro. Dat is 6 procent meer dan vorig jaar. Alleen al in het vierde kwartaal groeide de omzet met 10 procent.

Grote winst dankzij verkoop aandelen Hermès

De grootste groei binnen de groep kwam van de afdeling Fashion & Leather Goods, die met 10 procent groeide naar 10,8 miljard euro. Ook Perfumes & Cosmetics (+5 procent) en Watches & Jewelry (+3 procent) konden een groei laten optekenen. Enige domper op de feestvreugde was de sector Wines & Spirits: LVMH verkocht 5 procent minder dranken dan in 2013, goed voor een omzet van 3,97 miljard euro. Dat had te maken met problemen in China, die op de resultaten drukten.


"De resultaten van 2014 bevestigen de mogelijkheid voor LVMH om te groeien, ondanks economische onzekerheid. Omzet en nettowinst bereikten nieuwe recordhoogtes", zegt Bernard Arnault, CEO van LVMH.


De nettowinst steeg in 2014 met 64 procent naar 5,65 miljard euro. Dat was te danken aan de verkoop van de aandelen van het Franse modemerk Hermès. LVMH moest die van de hand doen na een dispuut met het merk over de eerdere aankoop van die aandelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.