Retail rekent toch op recordkerst

Retail rekent toch op recordkerst

De Nederlandse detailhandel rekent voor dit jaar ondanks de crisis toch op een recordomzet met Kerstmis. Nederlanders zullen naar verwachting 790 miljoen euro extra uitgeven, tien miljoen euro meer dan vorig jaar.

Cadeaus kloppen crisis

Dat stelt brancheorganisatie Detailhandel Nederland op basis van de inkoopcijfers van winkeliers. Normaal boekt de hele Nederlandse detailhandel een weekomzet van 1,5 miljard euro, maar vooral het winkelweekeinde vlak voor Kerstmis moet voor een klapper gaan zorgen. Kleding, espressomachines en tablets zijn favoriete om kado te geven, net als dure sieraden.

 

Ook supermarkten rekenen op een enorme toeloop van consumenten. Steeds meer Nederlanders eten het kerstdiner thuis in plaats van in restaurants. De laatste twee weken van het jaar leveren de supers naar verwachting €1,46 miljard aan omzet op, 4,6 procent meer dan vorig jaar, zo blijkt uit voorspellingen van brancheclub Centraal Bureau Levensmiddelenhandel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top