Retail speelt vals met Sinterklaasaanbiedingen | RetailDetail

Retail speelt vals met Sinterklaasaanbiedingen

Retail speelt vals met Sinterklaasaanbiedingen

De Consumentenbond heeft uit een onderzoek geconcludeerd dat verschillende retailers klanten bedotten met nepaanbiedingen tijdens de Sinterklaasperiode. Ze doen dit door eerst de prijs te verhogen, om er dan zogezegd opnieuw korting op te geven.

Eerst duurder maken, dan korting geven

"De speelgoedaanbiedingen van Blokker, Bol.com, Intertoys, ToysXL en Wehkamp zijn meestal nep", zegt de Consumentenbond. Die vergeleek 75 prijzen van populair speelgoed aan het begin van deze maand met de prijzen in juli. In veel gevallen is het speelgoed duurder geworden, zelfs wanneer de retailers uitpakken met zogezegde kortingen.

 

"Een Legotrein van Intertoys van 124,99 euro voor 114,99 euro is wellicht aantrekkelijk, maar in juli 2013 kostte dezelfde trein bij Intertoys 99,99 euro. De 'Lego City kustwachthelikopter' kostte bij Wehkamp deze zomer 17,99 euro en in de aanbieding deed Wehkamp alsof het speelgoed flink afgeprijsd was van 29,99 voor 22,99 euro", aldus de Consumentenbond.

 

Merendeel aanbiedingen vals

Bij Bart Smit waren 7 van de 10 aanbiedingen vals, bij Blokker 8 van de 10 en bij Intertoys 17 van de 20. "Om Bart Smit, Blokker, Bol.com, Intertoys, ToysXL en Wehkamp duidelijk te maken dat zij moeten stoppen met nepaanbiedingen, stuurt de Consumentenbond maandag de bedrijven een roe en een waarschuwing van Sinterklaas."

 

Ook bij V&D werden enkele speelgoedaanbiedingen onderzocht, maar daar werden geen onregelmatigheden vastgesteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.