Roland Palmer verlaat de raad van bestuur van Blokker | RetailDetail

Roland Palmer verlaat de raad van bestuur van Blokker

Roland Palmer verlaat de raad van bestuur van Blokker

Roland Palmer, voorzitter van de raad van bestuur van Blokker Holding, legt zijn functie neer als gevolg van meningsverschillen met de raad van commissarissen. Palmer verlaat meteen ook het concern.

Theo de Kool zet transformatiestrategie verder

Theo de Kool, huidig vicevoorzitter van de raad van bestuur, wordt de nieuwe voorzitter van de raad van bestuur van Blokker Holding. Volgens een persbericht zal hij deze functie vervullen totdat er een definitieve opvolger is. De retailgroep beklemtoont daarbij dat De Kool de ingezette Transformatiestrategie 2017 van de groep verder zal vormgeven. 

 

Roland Palmer was als laatste actieve lid van de Blokker-familie sinds 2009 in dienst van Blokker Holding en sinds oktober 2010 lid van de raad van bestuur. Na het overlijden van zijn oom Jaap Blokker in juli 2011 was hij benoemd tot voorzitter van de raad van bestuur. Roland Palmer wordt nu echter bedankt voor bewezen diensten en gaat naar een nieuwe uitdaging op zoek.

 

"De raad van commissarissen is Roland Palmer veel dank verschuldigd voor het feit dat hij in 2011 de uitdaging is aangegaan om, onder moeilijke marktcondities, de organisatie te leiden. Hij heeft een sterke impuls gegeven aan innovatie binnen het concern en hij heeft daarmee een start gemaakt om de diverse winkelformules beter te laten aansluiten op de steeds sneller veranderende wensen van de consument", schrijft het bedrijf in zijn persverklaring.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.