Speelgoedketen Imaginarium zoekt groei in Nederland | RetailDetail

Speelgoedketen Imaginarium zoekt groei in Nederland

Speelgoedketen Imaginarium zoekt groei in Nederland

De Spaanse speelgoedketen Imaginarium heeft deze maand in Amsterdam zijn tweede vestiging in Nederland geopend. De komende jaren wil het bedrijf met drie of vier winkels per jaar groeien.

Machtige nieuwe speler

Daarmee wordt een nieuwe speler actief op de Nederlandse speelgoedmarkt, als concurrent voor het heersende Blokker-concern met de formules Bart Smit en Intertoys en concurrent Top1Toys. Imaginarium heeft al zo'n vierhonderd winkels in Europa, Noord-Amerika en Zuid-Amerika en beschikt dus over genoeg inkoopmacht. In oktober opende het bedrijf in Amstelveen de eerste Nederlandse vestiging.

 

De keten probeert zich te onderscheiden van andere speelgoedverkopers door kinderen als mini-volwasssenen te behandelen. Ze mogen zelfstandig in de winkel rondlopen er is ruimte om producten vast uit te proberen en een deel van het assortiment is aangepast. Zo zijn er tablets, digitale camera's en loopwagens in de vorm van Porsches en Vespas te koop. Daarnaast zijn er gitaren en complete drumstellen in mini-uitvoering. Ook veel traditioneel speelgoed is aanwezig, evenals een grote collectie verkleedkleren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven.