Speelgoedketen Imaginarium zoekt groei in Nederland | RetailDetail

Speelgoedketen Imaginarium zoekt groei in Nederland

Speelgoedketen Imaginarium zoekt groei in Nederland

De Spaanse speelgoedketen Imaginarium heeft deze maand in Amsterdam zijn tweede vestiging in Nederland geopend. De komende jaren wil het bedrijf met drie of vier winkels per jaar groeien.

Machtige nieuwe speler

Daarmee wordt een nieuwe speler actief op de Nederlandse speelgoedmarkt, als concurrent voor het heersende Blokker-concern met de formules Bart Smit en Intertoys en concurrent Top1Toys. Imaginarium heeft al zo'n vierhonderd winkels in Europa, Noord-Amerika en Zuid-Amerika en beschikt dus over genoeg inkoopmacht. In oktober opende het bedrijf in Amstelveen de eerste Nederlandse vestiging.

 

De keten probeert zich te onderscheiden van andere speelgoedverkopers door kinderen als mini-volwasssenen te behandelen. Ze mogen zelfstandig in de winkel rondlopen er is ruimte om producten vast uit te proberen en een deel van het assortiment is aangepast. Zo zijn er tablets, digitale camera's en loopwagens in de vorm van Porsches en Vespas te koop. Daarnaast zijn er gitaren en complete drumstellen in mini-uitvoering. Ook veel traditioneel speelgoed is aanwezig, evenals een grote collectie verkleedkleren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Walmart denkt aan nieuwe keten in India

21/02/2018

De onderhandelingen van de Amerikaanse warenhuisketen Walmart en de Indische e-commercespeler Flipkart gaan mogelijk over meer dan enkel online retail. De kans bestaat dat er ook een fysieke keten komt.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Back to top