Stockpots heeft al meer dan 100 warenhuizen in de aanbieding | RetailDetail

Stockpots heeft al meer dan 100 opslagplaatsen in de aanbieding

Stockpots heeft al meer dan 100 opslagplaatsen in de aanbieding

Enkele maanden na de lancering hebben al meer dan 100 warenhuizen zich aangesloten bij Stockspots, het online platform waar bedrijven op een eenvoudige manier tijdelijk ruimte kunnen huren.

Ruimte vullen

Stockspots werd begin oktober gelanceerd en omschrijft zichzelf als een Airbnb voor warehouses. Momenteel hebben al meer dan 100 opslagplaatsen zich aangesloten bij Stockpots, goed voor 400.000 vierkante meter opslagruimte, verdeeld over heel de Benelux.

 

“Warehouses zien het voordeel van samenwerking. Ze vullen ruimte die anders leeg blijft en halen op deze manier vrij eenvoudig een beter rendement”, zegt medeoprichter Coen de Lange aan Logistiek.nl.

 

Met de dekking in de Benelux is het doel van Stockspots echter nog niet bereikt. Momenteel werkt het ook aan samenwerkingen in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. De komende maanden wil het graag nog eens 100 warehouses toevoegen aan het aanbod. Aanbieders van opslagruimte bepalen volledig zelf de prijs die ze willen vragen, waarbij Stockspots een deel van de koek voor zich houdt. Verladers kunnen zelf kiezen welk aanbod voor hen het interessantst is.

 

Verrast door aanbod

“Als een aanvraag binnen komt zetten we die door naar bedrijven die opslagcapaciteit hebben in de gewenste omgeving. Daar verwachten we binnen acht uur reactie van. De offerte gaat inclusief onze marge door naar de verlader, die via het Stockspots platform kan goedkeuren.”

 

Bij Stockspots merken ze alvast dat de verladers vaak verrast zijn door het uitgebreide aanbod en de manier waarop het wordt voorgeschoteld aan de klant. “Op Stockspots vinden verladers wat ze op het moment nodig hebben, wat betreft het type opslag en dienstverlening daaromheen”, aldus De Lange. “Verladers reageren bij de eerste kennismaking verrast op het aanbod. Ze typen een willekeurige plaatsnaam in en zien direct een lijst mogelijkheden. We hebben nu al veel terugkerende gebruikers. Elke dag maken we matches.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.