Storesquare mikt op 1 miljoen bezoekers | RetailDetail

Storesquare mikt op 1 miljoen bezoekers - en Nederland

Storesquare mikt op 1 miljoen bezoekers - en Nederland
Stefan Seghers (Storesquare)

Sinds de start in februari 2016 is Storesquare uitgegroeid tot de grootste Vlaamse start-up in e-commerce. Met een nieuwe look, een aangepaste prijsstructuur en doorgedreven data-analyse zet het bedrijf nieuwe stappen - ook richting Nederland. 

Exponentiële groei

Steeds meer handelaren willen participeren in het bedrijfje en het boomende assortiment trekt ook steeds meer consumenten aan. Meer dan duizend handelaars brachten op minder dan twee jaar tijd 200 000 unieke producten online en maandelijks ontvangt Storesquare een half miljoen bezoekers. Tegen eind 2017 moeten er dat een miljoen worden, en voor volgend jaar mikt Storesquare zelfs op een uitbreiding naar Nederland.

 

"Storesquare wil iets voor de lokale handel betekenen, niet er online de concurrentie mee aangaan," verduidelijkt CEO Stefan Seghers. "We willen de lokale handel helpen om online aan de bak te komen. Ze kunnen hun groei enorm accelereren door online stappen te zetten en zich met vereende krachten te diversifiëren in de markt. Bol.com verkoopt meer, maar wij zijn het grootste platform van Vlaanderen. Storesquare kan de handelaars ondersteuning bieden om hun verhaal online te vertellen en het exclusieve assortiment annex de bijbehorende service aan de man te brengen."

 

Zichtbaarheid

De hele investering in een marketingplan en de professionele aanpak van een niche webshop is voor veel lokale handelaars onhaalbaar. "Door de krachten te bundelen realiseren we een uniek assortiment, en kunnen we tevens de benodigde snelheid en slagkracht op het vlak van logistiek en marketing ontwikkelen," aldus Seghers. "De uniciteit en de emotionele waarde van de lokale handel is ons speerpunt. We plaatsen letterlijk de gezichten achter de e-commerce – de handelaars zelf dus – op de voorgrond."

 

Storesquare kondigt een nieuwe dynamiek in zijn aanbod aan: "We lanceren een nieuwe look & feel, herzien de prijsstructuur en gaan onze data-analytics bewust tot op het winkelniveau met de deelnemende retailers delen, zodat we een actieve dialoog over de insights op gang kunnen brengen." Tot eind augustus kost een abonnement 135 euro per maand, plus een commissie van circa 7% (5-9%, afhankelijk van de sector). Op 1 september treedt een vergoedingsschaal in werking die van € 10 tot € 135 loopt, in functie van de hoeveelheid zichtbaarheid.

 

"Via ons platform kunnen de handelaars niet alleen een substantiële omzetverhoging in hun fysieke winkel(s) realiseren door stelselmatig meer producten uit hun assortiment online te zetten; on top pikken ze ook nog een graantje extra mee via e-commerceverkoop," vult Seghers aan. "Daarbij zal ons online reservatiesysteem – annex lokaal afhalen – een reële hulp zijn. Online spelen we de fysieke winkelpunten expliciet als troef uit," zegt de CEO nog. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.