Tele2 gaat winkels openen in Nederland | RetailDetail

Tele2 gaat winkels openen in Nederland

Tele2 gaat winkels openen in Nederland

Het Zweedse telecombedrijf Tele2 wil nu ook in Nederland eigen winkels openen. Het eerste filiaal moet zelfs dit jaar van start gaan en binnen 5 jaar wil het bedrijf een vijfde van de mobiele markt in Nederland in handen hebben.

Meer investeringen

Momenteel schommelt dat marktaandeel nog rond de 8%, maar met de opening van de eigen vestigingen moet dat meer dan verdubbeld worden. Daarnaast vlot het uitrollen van het eigen 4G-netwerk erg goed: de dekking is momenteel al rond de 90 procent en dus kan Tele2 sneller dan verwacht de eerste 4G-abonnementen aan de man brengen.

 

Begin volgend jaar wil Tele2 100% dekking bereiken, en om die versnelde uitrol te financieren wordt er nog eens 100 tot 200 miljoen Zweedse kroon (10 tot 20 miljoen euro) uitgetrokken. Vanwege die extra kosten moest wel de winstverwachting worden teruggeschroefd: Tele2 verwacht nu een bedrijfsresultaat tussen 5,6 en 5,8 miljard Zweedse kroon (zowat 600 miljoen euro).

 

Tele2 haalde in Nederland het afgelopen kwartaal een omzet van 364 miljoen kroon (net geen 40 miljoen euro) uit mobiele telefonie, een stijging van 13% tegenover diezelfde periode een jaar eerder. De totale Nederlandse omzet steeg met 3% naar 1,4 miljard kroon (150 miljoen euro). De brutowinst kreeg wel een klap van 42% en strandde op 122 miljoen kroon (13 miljoen euro). Tele2 heeft in Nederland meer dan 1,2 miljoen klanten, waarvan 841.000 uit mobiele telefonie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.