Tele2 gaat winkels openen in Nederland | RetailDetail

Tele2 gaat winkels openen in Nederland

Tele2 gaat winkels openen in Nederland

Het Zweedse telecombedrijf Tele2 wil nu ook in Nederland eigen winkels openen. Het eerste filiaal moet zelfs dit jaar van start gaan en binnen 5 jaar wil het bedrijf een vijfde van de mobiele markt in Nederland in handen hebben.

Meer investeringen

Momenteel schommelt dat marktaandeel nog rond de 8%, maar met de opening van de eigen vestigingen moet dat meer dan verdubbeld worden. Daarnaast vlot het uitrollen van het eigen 4G-netwerk erg goed: de dekking is momenteel al rond de 90 procent en dus kan Tele2 sneller dan verwacht de eerste 4G-abonnementen aan de man brengen.

 

Begin volgend jaar wil Tele2 100% dekking bereiken, en om die versnelde uitrol te financieren wordt er nog eens 100 tot 200 miljoen Zweedse kroon (10 tot 20 miljoen euro) uitgetrokken. Vanwege die extra kosten moest wel de winstverwachting worden teruggeschroefd: Tele2 verwacht nu een bedrijfsresultaat tussen 5,6 en 5,8 miljard Zweedse kroon (zowat 600 miljoen euro).

 

Tele2 haalde in Nederland het afgelopen kwartaal een omzet van 364 miljoen kroon (net geen 40 miljoen euro) uit mobiele telefonie, een stijging van 13% tegenover diezelfde periode een jaar eerder. De totale Nederlandse omzet steeg met 3% naar 1,4 miljard kroon (150 miljoen euro). De brutowinst kreeg wel een klap van 42% en strandde op 122 miljoen kroon (13 miljoen euro). Tele2 heeft in Nederland meer dan 1,2 miljoen klanten, waarvan 841.000 uit mobiele telefonie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.