Tesco sluit Homeplus-winkels | RetailDetail

Tesco sluit Homeplus-winkels

Tesco sluit Homeplus-winkels

Het Britse Tesco heeft de laatste zes winkels van zijn non-foodketen Homeplus gesloten. In januari had de distributeur al eens 43 winkels van de keten gesloten. In totaal verliezen daarbij zo'n 2.500 mensen hun baan.

Non-foodavontuur eindigt in het rood

De sluiting van Homeplus maakt deel uit van een herstructurering bij Tesco, die ervoor moet zorgen dat de supermarktketen het hoofd weer boven water krijgt. Tesco begon in 2005 met de eerste Homeplus en opende er al snel twaalf verspreid over het hele land.


De winkels hebben het echter al van in het begin moeilijk om winstgevend te zijn en daarom werd nu besloten om er snel de stekker uit te trekken. De eerste 43 winkels die de deuren sloten, maakten zelfs geen winst wanneer de huurprijs niet in rekening werd gebracht. Tesco gaat nu proberen om een deel van de werknemers binnen het bedrijf een nieuwe baan te geven.


Vorige maand moest Tesco nog een verlies van 6,4 miljard pond (8,9 miljard euro) voor het volledige jaar incasseren. Dat is één van de grootste verliezen voor een bedrijf ooit in Groot-Brittannië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.