V&D en Sanoma gaan samenwerken | RetailDetail

V&D en Sanoma gaan samenwerken

V&D en Sanoma gaan samenwerken

Warenhuisketen V&D en mediabedrijf Sanoma gaan samenwerken, in een poging om de omzetten van beide bedrijven op te krikken. Doel is om de producten van Sanoma te koppelen aan evenementen op de winkelvloer bij V&D.

Evenementen

Sanoma gaat in vijftien warenhuizen elke week vijfdaagse evenementen organiseren die worden ondersteund door titels als Flair, Libelle en Margriet. Volgens V&D trekken die winkels elke week meer dan een half miljoen bezoekers, wat de evenementen bijzonder interessant maakt voor adverteerders.


"Denk bijvoorbeeld aan een workshop yoga in samenwerking met een sportmerk voor de lezers van Margriet, waarbij de deelnemers korting op een sportabonnement krijgen", licht Sanoma-directeur Louise van Nispen toe bij RTL Z. "Of metamorfoses voor jonge moeders met 'Ouders van Nu' en een cosmeticamerk."

 

V&D hoopt dankzij de samenwerking vooral meer bezoekers naar de winkels te trekken, in een poging om zo de omzet op te krikken. De warenhuisketen is al langer bezig met kostenbesparingen, maar de nieuwe CEO John van der Ent wil vooral ook de omzet in de hoogte krijgen. Samenwerkingen met externe partners, zoals Sanoma, maken deel uit van het plan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.