V&D en Sanoma gaan samenwerken | RetailDetail

V&D en Sanoma gaan samenwerken

V&D en Sanoma gaan samenwerken

Warenhuisketen V&D en mediabedrijf Sanoma gaan samenwerken, in een poging om de omzetten van beide bedrijven op te krikken. Doel is om de producten van Sanoma te koppelen aan evenementen op de winkelvloer bij V&D.

Evenementen

Sanoma gaat in vijftien warenhuizen elke week vijfdaagse evenementen organiseren die worden ondersteund door titels als Flair, Libelle en Margriet. Volgens V&D trekken die winkels elke week meer dan een half miljoen bezoekers, wat de evenementen bijzonder interessant maakt voor adverteerders.


"Denk bijvoorbeeld aan een workshop yoga in samenwerking met een sportmerk voor de lezers van Margriet, waarbij de deelnemers korting op een sportabonnement krijgen", licht Sanoma-directeur Louise van Nispen toe bij RTL Z. "Of metamorfoses voor jonge moeders met 'Ouders van Nu' en een cosmeticamerk."

 

V&D hoopt dankzij de samenwerking vooral meer bezoekers naar de winkels te trekken, in een poging om zo de omzet op te krikken. De warenhuisketen is al langer bezig met kostenbesparingen, maar de nieuwe CEO John van der Ent wil vooral ook de omzet in de hoogte krijgen. Samenwerkingen met externe partners, zoals Sanoma, maken deel uit van het plan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.