V&D wil binnen 2 jaar weer winstgevend zijn | RetailDetail

V&D wil binnen 2 jaar weer winstgevend zijn

V&D wil binnen 2 jaar weer winstgevend zijn

Warenhuisketen V&D heeft vandaag zijn nieuwe strategie voor de toekomst bekendgemaakt: het assortiment wordt ook aangepakt en zal zich nu vooral op vrouwen focussen. Zo wil de keten tegen 2017 opnieuw winstgevend zijn.

Eigen merken belangrijker maken

Volgens CEO John van der Ent had V&D "de laatste jaren geen degelijk assortiment": er werden te veel producten verkocht die ook in andere winkels te vinden zijn en de keten had daarnaast te weinig aandacht voor eigen merken. "Dat moeten niet een paar eigen merken zijn waar we eigenlijk niet trots op zijn, maar we hebben met La Place het beste voorbeeld van een sterk eigen merk in huis", zei de topman tijdens een presentatie.

 

Het merk La Place zal dan ook belangrijker worden in de toekomst en zal niet enkel meer gebruikt worden voor etenswaren: ook artikels uit de productgroepen Bad & Body of Home & Leisure zullen er gebruik van maken.

 

Focus op trouwe klant

De inkoop van producten zal voortaan ook meer lokaal gestuurd worden en minder vanuit het hoofdkantoor. Ook komt er meer aandacht voor onder andere vrouwenmode: V&D wil zich terug richten op de trouwste klanten van de keten en dat zijn in de eerste plaats vrouwen van 35 tot 65 jaar.

 

Al deze veranderingen zullen wel nog steeds gepaard gaan met een reorganisatie binnen het bedrijf: de loonkosten moeten nog steeds omlaag en V&D wil dankzij eenzijdige loonmaatregelen 10 miljoen euro besparen. Eerder stelde het een loonsverlaging van 5,8 procent voor, maar dat stuitte op bijzonder veel protest van de werknemers en vakbonden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.