Vinylcub dicht gat verdwenen muziekwinkels | RetailDetail

Vinylcub dicht gat verdwenen muziekwinkels

Vinylcub dicht gat verdwenen muziekwinkels

Sinds vorige week levert vinylclub.nl elpees aan de consument tegen een prijs die dezelfde is als de inkoopprijs van andere winkels en sites. De grootste drijfveer achter de webwinkel is het ongenoegen over het gebrek aan elpees dat nog te vinden is in de weinige winkels die ze nog verkopen. Daarnaast is de prijs vaak ook nog eens veel te hoog, menen de initiatiefnemers.

Alternatief voor niet-Amsterdammers

Vinyl is al een tijdje terug aan een opmars bezig, maar dat valt niet te merken aan het aanbod in de winkelstraten. Voor de liefhebbers die buiten de grote steden wonen, is het schier onmogelijk geworden om nog langspeelplaten te vinden tegen een degelijke prijs - terwijl veel artiesten tegenwoordig hun albums ook op vinyl uitbrengen.

 

Daar probeert Vinylclub dus een oplossing voor te bieden. Leden moeten maandelijks een bedrag van 7,50 euro betalen en in ruil kunnen ze lp's en cd's kopen tegen inkoopprijs. Gemiddeld verdienen klanten al na één aankoop per maand hun lidmaatschap terug, waardoor Vinylclub een heel interessant alternatief wordt voor de fervente muziekliefhebber.

 

"Gat in de markt"

"Twee jaar geleden zijn we begonnen. We hebben een site gebouwd en zijn begonnen met het leveren van LP's en CD's aan vrienden, kennissen en onszelf. Dat bleek een gat in de markt, nu maken we de overstap naar alle muziekliefhebbers die graag mooie muziek willen kopen tegen lage prijzen", vertelt oprichter Toon Geurts aan dutchcowboys.nl.

 

Momenteel heeft Vinylclub een catalogus van meer dan 100.000 lp's, 500.000 cd's en 70.000 films.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.