Wie wint de VEDIS Retail Scriptieprijs 2017? | RetailDetail

Wie wint de VEDIS Retail Scriptieprijs 2017?

Wie wint de VEDIS Retail Scriptieprijs 2017?
VEDIS Retail

Retailorganisatie VEDIS Retail heeft de shortlist bekendgemaakt voor de Scriptieprijs 2017. De winnares (want op de shortlist staan alleen vrouwen) van de prijs en de bijhorende som van 3000 euro wordt op 2 november bekend gemaakt. 

Strijd

De drie nog overgebleven kanshebbers zijn Lieke Gloudemans, Myrthe Montijn en Sophie Van Remmen: zij hadden het respectievelijk over "Inspire Create Act | De fysieke supermarkt als dienstverlener met een 4D-seamless shoppingexperience gecreëerd door REGGS®", "Data-driven design for emotional engagement, designing a digital interaction for Nike Store" en "How to retain your customers in the online shopping context? A quantitative study into the determinants of loyalty in the consumer market".

 

Juryvoorzitter Kitty Koelemeijer noemde het "dit jaar een zware opgave om unanimiteit te krijgen in de jury", mede omdat "er een strijd gaande is tussen het nieuwe ‘Design Thinking’-methodiek v.s. de klassieke wetenschappelijke benadering". Jurylid Jan Derek Groenendaal juicht dan weer "de ‘strijd’ tussen de twee onderzoeksstromingen toe, omdat het blijk geeft van de huidige tijdsgeest die ook verfrissend kan gaan werken in de Retail!"

 

'Bederfelijke' winnaar

2017 is al de vierde editie van de VEDIS Retail Scriptieprijs, die volgens Groenendaal "een platform [wil] bieden voor innovatie, inspiratie en kennisdeling in de retail en met de prijs tot doel [heeft] het stimuleren van jong retailtalent en ook het bevorderen van wetenschappelijk en toegepast wetenschappelijk onderzoek naar, voor de Retail, relevante thema’s."  De prijs bekroont elk jaar de beste scriptie over een onderwerp met daadwerkelijke relevantie voor de retail.

 

Vorig jaar ging de prijs naar Bart Bijlsma, voor zijn scriptie "Incorporating the effect of expiration data-based pricing on consumer decision making in an inventory model", dat retailers moest helpen wetenschappelijker om te gaan met kortingen voor bederfelijke producten. Bijlsma, die dit jaar zelf de jury bijstaat tijdens de zoektocht naar zijn opvolgster, is inmiddels ook als consultant werkzaam in de sector. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.