Wisseling aan de top bij Bijenkorf

Wisseling aan de top bij Bijenkorf
Warenhuisketen de Bijenkorf moet op zoek naar een nieuwe topman. Jacob de Jonge stapt op 31 maart, na zes jaar als hoogste baas van het toonaangevende warenhuisbedrijf, op.

De Jonge stelt een reactie dat zijn doelstellingen zijn bereikt en het derhalve "een natuurlijk moment is om me te oriënteren op een nieuwe uitdaging". Financieel directeur Giovanni Colauto zal op interimbasis de functie van De Jonge na zijn vertrek waarnemen tot er een opvolger is gevonden.

 

Succesvolle scheiding van zusjes

De Jonge gaf leiding aan de Bijenkorf in de jaren dat het bedrijf werd gescheiden van zusterketens V&D en Hema. De drie grote Nederlandse warenhuisbedrijven waren jarenlang binnen Vendex KBB in dezelfde handen, maar na de overname door een investeringsfonds werden de ketens apart verkocht. De Bijenkorf is tegenwoordig een volle dochteronderneming van het Britse warenhuisconcern Selfridges.

 

Volgens De Jonge heeft De Bijenkorf de laatste jaren zijn positie in het duurdere marktsegment weten te versterken. Daardoor zijn zowel het marktaandeel als de winstgevendheid van de formule verbeterd. Derhalve ziet De Jonge zijn missie bij het bedrijf als volbracht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top