Wordt Polare de nieuwe naam van De Slegte/Selexyz? | RetailDetail

Wordt Polare de nieuwe naam van De Slegte/Selexyz?

Wordt Polare de nieuwe naam van De Slegte/Selexyz?

Op 21 juni maakt de moedermaatschappij van de boekhandels van De Slegte en Selexyz officieel de nieuwe naam van de nieuwe boekenketen bekend, maar boekenwebsite Mustreads.nl meent nu al te weten dat de nieuwe fusieboekhandel Polare wordt gedoopt. De woordvoerder van investeringsmaatschappij ProCures wil het nieuws echter niet bevestigen.

Ook logo al geregistreerd

Volgens Mustreads heeft de moedermaatschappij van De Slegte en Selexyz, DSS Holding, de nieuwe merknaam al op 15 april 2013 in het Benelux Merkenregister geregistreerd. Ook het logo zou al vastgelegd zijn.

 

Verder onderzoek van de boekensite bracht ook aan het licht dat er intussen al een domeinnaam en zelfs een Twitteraccount (@PolareNL) zijn aangemaakt. En omdat uit de geregistreerde beschrijving van het merk blijkt dat de nieuwkomer zich ook op digitaal lezen gaat richten, speculeert Mustreads zelfs op de komst van een heuse e-reader.

 

"Graag spannend houden"

Hoewel de boekennieuwssite behoorlijk zeker lijkt van zijn stuk, wil de woordvoerder van DSS-dochter ProCures het nieuws niet bevestigen: "Het enige wat ik wil zeggen is dat we vrijdag de 21e de naam bekend gaan maken. Ik heb begrepen dat er meerder namen, en meerder logo's, de ronde doen. Ik ga daar nu verder niets over zeggen. Dat wil ik heel graag spannend houden", aldus Bart Maussen.

 

In maart 2012 kocht ProCures Selexyz voor 3,5 miljoen euro, kort nadat het ook al De Slegte had opgekocht. In november opende de eerste fusiewinkel, met als logo een vraagteken. Klanten werden daarbij aangespoord om mee te denken over een nieuwe naam en dito concept. Op het "officiële" resultaat van die zoektocht is het dus nog even wachten...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.