Zomerweer schiet geplaagde detailhandel te hulp

Zomerweer schiet geplaagde detailhandel te hulp

Het plotselinge zomerweer schiet de geplaagde Nederlandse detailhandel te hulp. Koepelorganisatie Detailhandel Nederland verwacht komend weekeinde een topomzet voor de zwaar getroffen winkels.

Zomerweer countert grootste dip in 20 jaar

"Het weer van komend weekend is perfect voor de detailhandel. Het wordt te koud om naar het strand te gaan, maar goed genoeg om de consument warm te krijgen voor lente- en zomeroutfits", zegt een woordvoerder van Detailhandel Nederland tegen de persdienst ANP. Daarmee klinkt voor het eerst in tijden weer een positief geluid vanuit de non-fooddetailhandel, nadat gisteren nog duidelijk was geworden dat de Nederlandse winkels hun grootste verkoopsdip sinds 1994 kenden.

 

Vooral tuincentra en modeverkopers hadden de afgelopen maanden veel last van het aanhoudende koude weer. Nederlanders waren niet in de stemming om een verse garderobe aan te schaffen of aan de slag te gaan in de tuin.

 

Ook goed nieuws voor supermarkten

Ook vanuit de supermarktwereld klinkt gejuich over de voorspelling van het aanhoudende mooie weer: "Als mensen lang hebben moeten wachten op goed weer, dan gaan ze helemaal los als het eindelijk goed weer is", stelt een woordvoerster.

 

Bij de supermarktketens vliegen op dit moment vooral de barbecue-artikelen de deur uit. Albert Heijn verwacht deze week vier keer meer kant-en-klaarbarbecues, drie keer zoveel barbecuesaus en twee keer zoveel ijsjes te verkopen dan vorige week. Ook de Nederlandse horeca verheugt zich na maanden van somber weer op een topweekeinde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Back to top