Amsterdam zestiende winkelstad van de wereld.

De Nederlandse hoofdstad Amsterdam is een middenmotor in de wereld als het gaat om de totale omzet van non-foodwinkels. In totaal werd er afgelopen jaar voor 11 miljard euro omgezet in de stad, zo blijkt uit cijfers van prijsvergelijker Kelkoo.

 

De lijst wordt aangevoerd door Londen, dat omgerekend liefst 75 miljard euro aan omzet boekte. De Britse hoofdstad liet daarmee Tokio (72 miljard), New York (55 miljard) en Parijs (54 miljard) achter zich. Opvallend is dat er in de toptien vier Aziatische steden staan. Behalve Tokio zijn dat Dubai, Hong Kong en Singapore. Amsterdam laat onder meer Kopenhagen, Moskou en Johannesburg achter zich

 

Volgens de onderzoekers is Londen niet alleen de stad met de meeste winkels, er zijn er 26.000, maar is het aanbod vooral ook kwalitatief subliem. Van de 250 grootste merken in de wereld zijn er in Londen 138 te vinden, aanzienlijk meer dan elders. Er staan geen Belgische steden in de top-22.

De Nederlandse hoofdstad Amsterdam is een middenmotor in de wereld als het gaat om de totale omzet van non-foodwinkels. In totaal werd er afgelopen jaar voor 11 miljard euro omgezet in de stad, zo blijkt uit cijfers van prijsvergelijker Kelkoo.

 

De lijst wordt aangevoerd door Londen, dat omgerekend liefst 75 miljard euro aan omzet boekte. De Britse hoofdstad liet daarmee Tokio (72 miljard), New York (55 miljard) en Parijs (54 miljard) achter zich. Opvallend is dat er in de toptien vier Aziatische steden staan. Behalve Tokio zijn dat Dubai, Hong Kong en Singapore. Amsterdam laat onder meer Kopenhagen, Moskou en Johannesburg achter zich

 

Volgens de onderzoekers is Londen niet alleen de stad met de meeste winkels, er zijn er 26.000, maar is het aanbod vooral ook kwalitatief subliem. Van de 250 grootste merken in de wereld zijn er in Londen 138 te vinden, aanzienlijk meer dan elders. Er staan geen Belgische steden in de top-22.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Duurzame strategie werpt vruchten af voor Unilever

19/05/2017

Het is al een tijdje een discussiepunt binnen Unilever, maar de duurzame strategie werpt wel degelijk zijn vruchten af. Zo waren de duurzame merken in 2016 goed voor 60% van de omzetgroei van het bedrijf.

Amsterdamse Beethovenstraat gaat retailinnovaties testen

16/05/2017

Vandaag werd het startschot gegeven van het Shopping Street Innovation Lab: de Beethovenstraat in Amsterdam wordt het komende jaar een plek waar handelaars nieuwe technologieën op vlak van retail gaan uittesten.

Analyse: Redt Blokker het met Blokker?

16/05/2017

De ingrijpende ontmanteling die Blokker Holding nu inzet betekent het einde van een iconisch retailconcern. Maar kan de herstructurering ook het begin van iets nieuws betekenen, of is het gewoon te laat? 

Breaking: Blokker Holding kiest voor volledige focus op Blokker

16/05/2017

Blokker Holding heeft besloten zich volledig te gaan richten op Blokker, de winkel waarmee het allemaal begon in 1896. De overige winkelbedrijven van het concern (Intertoys, Maxi Toys, Xenos, Big Bazar en Leen Bakker) zullen worden verkocht. 

Zo boort Amazon steeds nieuwe markten aan

15/05/2017

Ook in categorieën waar e-commerce vandaag nog een bescheiden aandeel heeft, zet Amazon de grote middelen in om snel marktaandeel te veroveren. Meubilair en doe-het-zelf behoren tot de volgende doelwitten. 

Wall Street verwacht donkere retailweek

09/05/2017

Deze week maken een aantal Amerikaanse klassieke retailers hun resultaten over het eerste kwartaal van 2017 bekend. Goede rapporten worden alvast niet verwacht.

Back to top