Amsterdam zestiende winkelstad van de wereld.

De Nederlandse hoofdstad Amsterdam is een middenmotor in de wereld als het gaat om de totale omzet van non-foodwinkels. In totaal werd er afgelopen jaar voor 11 miljard euro omgezet in de stad, zo blijkt uit cijfers van prijsvergelijker Kelkoo.

 

De lijst wordt aangevoerd door Londen, dat omgerekend liefst 75 miljard euro aan omzet boekte. De Britse hoofdstad liet daarmee Tokio (72 miljard), New York (55 miljard) en Parijs (54 miljard) achter zich. Opvallend is dat er in de toptien vier Aziatische steden staan. Behalve Tokio zijn dat Dubai, Hong Kong en Singapore. Amsterdam laat onder meer Kopenhagen, Moskou en Johannesburg achter zich

 

Volgens de onderzoekers is Londen niet alleen de stad met de meeste winkels, er zijn er 26.000, maar is het aanbod vooral ook kwalitatief subliem. Van de 250 grootste merken in de wereld zijn er in Londen 138 te vinden, aanzienlijk meer dan elders. Er staan geen Belgische steden in de top-22.

De Nederlandse hoofdstad Amsterdam is een middenmotor in de wereld als het gaat om de totale omzet van non-foodwinkels. In totaal werd er afgelopen jaar voor 11 miljard euro omgezet in de stad, zo blijkt uit cijfers van prijsvergelijker Kelkoo.

 

De lijst wordt aangevoerd door Londen, dat omgerekend liefst 75 miljard euro aan omzet boekte. De Britse hoofdstad liet daarmee Tokio (72 miljard), New York (55 miljard) en Parijs (54 miljard) achter zich. Opvallend is dat er in de toptien vier Aziatische steden staan. Behalve Tokio zijn dat Dubai, Hong Kong en Singapore. Amsterdam laat onder meer Kopenhagen, Moskou en Johannesburg achter zich

 

Volgens de onderzoekers is Londen niet alleen de stad met de meeste winkels, er zijn er 26.000, maar is het aanbod vooral ook kwalitatief subliem. Van de 250 grootste merken in de wereld zijn er in Londen 138 te vinden, aanzienlijk meer dan elders. Er staan geen Belgische steden in de top-22.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

 Hudson’s Bay gaat boeken van Scheltema brengen

18/07/2017

Hudson’s Bay en Boekhandel Scheltema gaan samenwerken. De Amsterdamse boekhandel gaat in de Nederlandse warenhuizen van de Canadese formule een uitgekozen assortiment boeken brengen. De eerste winkel opent in de tweede helft van augustus aan het Amsterdamse Rokin.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Topshelf sluit in Nijmegen

17/07/2017

Warenhuis Topshelf sluit per 31 augustus haar vestiging in Nijmegen. De luxe formule werd net driekwart jaar geleden geopend. De locatie trekt mede vanwege de aanhoudende gedeeltelijke leegstand te weinig mensen, aldus eigenares en onderneemster Inge van Kemenade.

Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop

17/07/2017

Discountketen Op=Op Voordeelshop heeft 31 vestigingen van winkelketen Blokker overgenomen van de Blokker Holding. Voor Op=Op Voordeelshop betekent de overname een fikse expansie, want de keten springt zo van 130 naar 161 winkels.

Fietskoeriers.nl levert voor Dille & Kamille

14/07/2017

Klanten die een online bestelling plaatsen bij Dille & Kamille, kunnen die voortaan ook op een duurzame manier laten leveren, want de keten heeft een samenwerking afgesloten met Fietskoeriers.nl.

Back to top