Amsterdam zestiende winkelstad van de wereld. | RetailDetail

Amsterdam zestiende winkelstad van de wereld.

De Nederlandse hoofdstad Amsterdam is een middenmotor in de wereld als het gaat om de totale omzet van non-foodwinkels. In totaal werd er afgelopen jaar voor 11 miljard euro omgezet in de stad, zo blijkt uit cijfers van prijsvergelijker Kelkoo.

 

De lijst wordt aangevoerd door Londen, dat omgerekend liefst 75 miljard euro aan omzet boekte. De Britse hoofdstad liet daarmee Tokio (72 miljard), New York (55 miljard) en Parijs (54 miljard) achter zich. Opvallend is dat er in de toptien vier Aziatische steden staan. Behalve Tokio zijn dat Dubai, Hong Kong en Singapore. Amsterdam laat onder meer Kopenhagen, Moskou en Johannesburg achter zich

 

Volgens de onderzoekers is Londen niet alleen de stad met de meeste winkels, er zijn er 26.000, maar is het aanbod vooral ook kwalitatief subliem. Van de 250 grootste merken in de wereld zijn er in Londen 138 te vinden, aanzienlijk meer dan elders. Er staan geen Belgische steden in de top-22.

De Nederlandse hoofdstad Amsterdam is een middenmotor in de wereld als het gaat om de totale omzet van non-foodwinkels. In totaal werd er afgelopen jaar voor 11 miljard euro omgezet in de stad, zo blijkt uit cijfers van prijsvergelijker Kelkoo.

 

De lijst wordt aangevoerd door Londen, dat omgerekend liefst 75 miljard euro aan omzet boekte. De Britse hoofdstad liet daarmee Tokio (72 miljard), New York (55 miljard) en Parijs (54 miljard) achter zich. Opvallend is dat er in de toptien vier Aziatische steden staan. Behalve Tokio zijn dat Dubai, Hong Kong en Singapore. Amsterdam laat onder meer Kopenhagen, Moskou en Johannesburg achter zich

 

Volgens de onderzoekers is Londen niet alleen de stad met de meeste winkels, er zijn er 26.000, maar is het aanbod vooral ook kwalitatief subliem. Van de 250 grootste merken in de wereld zijn er in Londen 138 te vinden, aanzienlijk meer dan elders. Er staan geen Belgische steden in de top-22.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.