ANWB rolt nieuw winkelconcept verder uit

ANWB rolt nieuw winkelconcept verder uit

De Nederlandse toeristenbond ANWB gaat dit najaar verder met de ombouw van zijn winkels volgens een nieuw winkelconcept. In het voorjaar van 2013 werden de eerste 25 winkels omgebouwd, in de laatste drie maanden van het jaar staat de transformatie van nog 25 andere winkelpunten op het programma.

"We denken niet meer in kanalen"

Omdat zowel de reacties als de resultaten bij de vernieuwde winkels positief bleken, is het volgens Linda Keijzer, directeur van ANWB Retail, nu tijd voor het tweede deel van de landelijke uitrol van het nieuwe winkelconcept. De vernieuwde ANWB-winkels zouden immers "significant positieve cijfers" laten zien in een dalende markt.

 

Het nieuwe concept, dat de naam ‘Totaal Retail’ meekreeg, focust onder meer op een omnichannelbeleving: "De ANWB  wil de klant zo goed mogelijk te helpen, of dat nu via online, smartphone, telefoon of de winkel is." Voor de transformatie naar Totaal Retail heeft ANWB Retail dan ook de website/webshop, het callcenter en de winkels geïntegreerd.

 

"We denken niet meer in kanalen, maar in touchpoints en customer journeys", legt Linda Keijzer uit: “Ieder product en dienst heeft zijn eigen customer journey. Als je wilt aansluiten op de klantverwachting, moet je dus zorgen dat je aanbod aansluit op de reis die een klant maakt als hij iets wil kopen of regelen.”

 

Drie winkelopeningen per week

De uitrol gebeurt vanaf midden september, aan een tempo van zo’n drie winkelopeningen per week. Van de 25 te transformeren locaties zijn er al 16 bekend, waaronder Amersfoort, Groningen en Leeuwarden. Negen locaties zijn op dit moment onderwerp van onderzoek.

 

De ANWB geeft wel al aan dat er wordt gekeken naar "locaties in zogenaamde VVV-gebieden". Sinds de samenwerking met deze toeristische organisatie eerder dit jaar is stopgezet, wil ANWB immers volop de concurrentiestrijd aangaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Dieselgate: Renault in opspraak, huiszoekingen bij Audi en VW

16/03/2017

Het dieselgate-schandaal mag dan een tijdje achter ons liggen, het onderzoek loopt nog altijd. Gisteren vielen speurders binnen in enkele Duitse vestigingen van Audi en moederbedrijf Volkswagen, en in Frankrijk brengt een uitgelekt rapport Renault zwaar in opspraak.

Peugeot neemt Opel over van General Motors

06/03/2017

Het Franse autoconcern PSA Peugeot Citroën neemt het Duitse automerk Opel voor een bedrag van 2,2 miljard euro over van de huidige eigenaar General Motors. Samen worden ze op de één na grootste fabrikant van Europa.

Back to top