Brillenketen Hans Anders verkocht | RetailDetail

Brillenketen Hans Anders verkocht

De Nederlandse brillenketen Hans Anders, ook in ons land actief, komt in andere handen. Alpha Private Equity Funds 5 en AlpInvest Partners nemen de Hans Anders Group over van Gilde Buy-out Funds en Comnaar Investments.

Expansie in Frankrijk

Financiële details over de verkoop zijn niet bekendgemaakt. Het is de bedoeling de transactie eind mei dit jaar af te ronden na goedkeuring door de mededingingsautoriteiten. Topman Patrick Herman van de Hans Anders Group verwacht dat "Alpha en AlpInvest het management kunnen helpen bij de verdere Europese expansie van de groep, speciaal in Frankrijk".


Ook denkt hij dat Hans Anders profijt kan halen uit "de relevante Nederlandse ervaring" bij de groep investeerders om de nummer 1-positie op de Nederlandse optiekmarkt te consolideren.

Bijna 80 vestigingen in België

Met bijna 80 winkels verspreid over Vlaanderen, Wallonië en Brussel, is Hans Anders in 25 jaar tijd uitgegroeid tot een van de belangrijkste opticienketens van België. De retailorganisatie is gestart in 1982 met zijn eerste winkel in Rotterdam. Ter vergelijking: grote concurrent Pearle telt momenteel zo’n 160 vestigingen in ons land.

 

De Nederlandse brillenketen Hans Anders, ook in ons land actief, komt in andere handen. Alpha Private Equity Funds 5 en AlpInvest Partners nemen de Hans Anders Group over van Gilde Buy-out Funds en Comnaar Investments.

Expansie in Frankrijk

Financiële details over de verkoop zijn niet bekendgemaakt. Het is de bedoeling de transactie eind mei dit jaar af te ronden na goedkeuring door de mededingingsautoriteiten. Topman Patrick Herman van de Hans Anders Group verwacht dat "Alpha en AlpInvest het management kunnen helpen bij de verdere Europese expansie van de groep, speciaal in Frankrijk".


Ook denkt hij dat Hans Anders profijt kan halen uit "de relevante Nederlandse ervaring" bij de groep investeerders om de nummer 1-positie op de Nederlandse optiekmarkt te consolideren.

Bijna 80 vestigingen in België

Met bijna 80 winkels verspreid over Vlaanderen, Wallonië en Brussel, is Hans Anders in 25 jaar tijd uitgegroeid tot een van de belangrijkste opticienketens van België. De retailorganisatie is gestart in 1982 met zijn eerste winkel in Rotterdam. Ter vergelijking: grote concurrent Pearle telt momenteel zo’n 160 vestigingen in ons land.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.