C&A opent Franse webshop

C&A heeft een webwinkel voor de Franse markt geopend, laat de keten via de Franse corporate website weten. Het Franse online verkooppunt komt er in navolging van het succes van de retailers Duitse en Oostenrijkse webshops. E-commerce is voor C&A zo te zien een opvallend sterk verkoopskanaal geworden. 

Dubbel grensoverschrijdend

De keten gaat met zijn Franse webshop overigens in tegen de trend om steeds minder over de grenzen heen webshops aan te bieden, waarover RetailDetail vorige week nog berichtte. C&A doet zelfs nog beter: het zal dubbel grensoverschrijdend werken. Het concern baat zijn Franse webshop immers uit via de Duitse dochter C&A Online. In Duitsland (en Oostenrijk) heeft C&A al jaren een webshop, dus de keuze om Frankrijk via Duitsland van kleding te voorzien is logisch.

"De structuur staat er"

In thuishaven Nederland heeft C&A geen eigen webshop; hier verkoopt de keten enkel online via een samenwerking met Wehkamp.nl. Die ging in 2007 in en loopt nog één jaar, maar "door de goede resultaten is het zeer denkbaar dat we de huidige constructie voortzetten", aldus Maiko Slechtenhorst van C&A Nederland. Zolang de samenwerking met Wehkamp duurt, zal C&A in Nederland alvast zelf geen kleding aanbieden op het internet. 

 

Er zijn nog geen concrete plannen om andere webshops op poten te zetten, maar Slechtenhorst wist daar wel over te zeggen dat "de structuur er al helemaal staat". De komst van nog meer C&A-webshops lijkt met andere woorden af te hangen van het succes van de Franse en Duitse versie.

 

C&A heeft een webwinkel voor de Franse markt geopend, laat de keten via de Franse corporate website weten. Het Franse online verkooppunt komt er in navolging van het succes van de retailers Duitse en Oostenrijkse webshops. E-commerce is voor C&A zo te zien een opvallend sterk verkoopskanaal geworden. 

Dubbel grensoverschrijdend

De keten gaat met zijn Franse webshop overigens in tegen de trend om steeds minder over de grenzen heen webshops aan te bieden, waarover RetailDetail vorige week nog berichtte. C&A doet zelfs nog beter: het zal dubbel grensoverschrijdend werken. Het concern baat zijn Franse webshop immers uit via de Duitse dochter C&A Online. In Duitsland (en Oostenrijk) heeft C&A al jaren een webshop, dus de keuze om Frankrijk via Duitsland van kleding te voorzien is logisch.

"De structuur staat er"

In thuishaven Nederland heeft C&A geen eigen webshop; hier verkoopt de keten enkel online via een samenwerking met Wehkamp.nl. Die ging in 2007 in en loopt nog één jaar, maar "door de goede resultaten is het zeer denkbaar dat we de huidige constructie voortzetten", aldus Maiko Slechtenhorst van C&A Nederland. Zolang de samenwerking met Wehkamp duurt, zal C&A in Nederland alvast zelf geen kleding aanbieden op het internet. 

 

Er zijn nog geen concrete plannen om andere webshops op poten te zetten, maar Slechtenhorst wist daar wel over te zeggen dat "de structuur er al helemaal staat". De komst van nog meer C&A-webshops lijkt met andere woorden af te hangen van het succes van de Franse en Duitse versie.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando en Besteller stappen in joint venture FashionTrade.com

28/06/2017

Het Duitse Zalando en het Deense Bestseller hebben samen de joint venture FashionTrade.com opgericht. Zo willen ze samen de ketens van Bestseller gaan bevoorraden.

Mogelijk fraude bij faillissement Charles Vögele

27/06/2017

De curatoren die het faillissement van de Nederlandse tak van modeketen Charles Vögele afhandelen, zeggen mogelijk op een vorm van faillissementsfraude te zijn gestoten. Geld van heel wat Nederlandse filialen werd immers overgeheveld naar een Zwitserse holding.

Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

23/06/2017

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

23/06/2017

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

Back to top