Centraal Station Amsterdam wordt winkelcentrum

Het winkelaanbod rond het Centraal Station in Amsterdam wordt flink uitgebreid. Tussen de tunnels onder het spoor worden twee winkelpassages gebouwd die geschikt zijn voor luxere winkels, maar er komt ook een versmarkt met groentewinkels, een slager, een bakker en een viswinkel.

 

Dat meldt dagblad Het Parool. 'Als de passages klaar zijn, begint een dagje winkelen in Amsterdam al op het station. En forensen die na hun werkdag terugkomen in Amsterdam, kunnen er hun boodschappen doen', zegt projectdirecteur Irma Winkenius van NS. De tweede passage wordt geschikt gemaakt voor modewinkels, beauty en mediazaken. Het winkelaanbod in de passages zal heel anders zijn dan in de stationshal, waar de retail vooral op 'to go'  gericht is.

 

De bouw begint in 2012 en maakt deel uit van een grotere operatie om het station aantrekkelijker te maken. De nieuwe winkels moeten ook niet-reizigers naar het station trekken. Ook is er een bredere doelstelling. De passages, die worden gebouwd tussen de tunnels onder het spoor, zijn in 2014 klaar. De tunnels zijn straks alleen toegankelijk met ov-chipkaart. Mensen zonder ov-chipkaart kunnen dan door de passages en hoeven niet om te lopen.

Het winkelaanbod rond het Centraal Station in Amsterdam wordt flink uitgebreid. Tussen de tunnels onder het spoor worden twee winkelpassages gebouwd die geschikt zijn voor luxere winkels, maar er komt ook een versmarkt met groentewinkels, een slager, een bakker en een viswinkel.

 

Dat meldt dagblad Het Parool. 'Als de passages klaar zijn, begint een dagje winkelen in Amsterdam al op het station. En forensen die na hun werkdag terugkomen in Amsterdam, kunnen er hun boodschappen doen', zegt projectdirecteur Irma Winkenius van NS. De tweede passage wordt geschikt gemaakt voor modewinkels, beauty en mediazaken. Het winkelaanbod in de passages zal heel anders zijn dan in de stationshal, waar de retail vooral op 'to go'  gericht is.

 

De bouw begint in 2012 en maakt deel uit van een grotere operatie om het station aantrekkelijker te maken. De nieuwe winkels moeten ook niet-reizigers naar het station trekken. Ook is er een bredere doelstelling. De passages, die worden gebouwd tussen de tunnels onder het spoor, zijn in 2014 klaar. De tunnels zijn straks alleen toegankelijk met ov-chipkaart. Mensen zonder ov-chipkaart kunnen dan door de passages en hoeven niet om te lopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bart Smit wordt in België dan toch niet Intertoys

28/06/2017

De Blokker Holding heeft de ombouw van speelgoedketen Bart Smit naar zusterketen Intertoys in België stopgezet. De ombouw werd in april al tijdelijk gestaakt, omdat de naamsbekendheid van Intertoys in België te laag was.

Kinnevik en Rocket Internet verkopen aandeel in Lazada

28/06/2017

Zowel Kinnevik als Rocket Internet doen hun laatste aandelen in het Aziatische Lazada van de hand. Allebei verkopen ze hun aandelen aan het Chinese Alibaba, dat zo in één klap nog eens 12,4% van het bedrijf in handen krijgt.

E-commerce in Europa blijft sterk groeien

27/06/2017

In het European Ecommerce Report 2017, een gezamenlijk rapport van Ecommerce Europe, EuroCommerce en de Ecommerce Foundation, wordt gesteld dat ook in 2017 e-commerce in Europa zal blijven groeien: vooral dan in Centraal- en Oost-Europa.

Hema kruipt uit het dal

27/06/2017

De Nederlandse winkelketen Hema is eindelijk een beetje uit het dal aan het kruipen. Dat blijkt uit de cijfers die het bedrijf vrij gaf voor het eerste kwartaal van 2017: daarin steeg de omzet en daalde het nettoverlies.

Holland & Barrett in Russische handen

26/06/2017

Voor het weekend kwam het nieuws naar buiten dat AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, interesse zou hebben in een overname van Holland & Barrett. Nu heeft eigenaar Carlyle het bedrijf echter verkocht aan een Russische miljardair.

Nieuw Duits distributiecentrum voor Action

26/06/2017

De Nederlandse winkelketen Action heeft nabij Mannheim zijn eerste Duitse distributiecentrum geopend. Dat centrum wordt verantwoordelijk voor de bevoorrading van Duitsland, Oostenrijk en een deel van Frankrijk.

Back to top