Centraal Station Amsterdam wordt winkelcentrum

Het winkelaanbod rond het Centraal Station in Amsterdam wordt flink uitgebreid. Tussen de tunnels onder het spoor worden twee winkelpassages gebouwd die geschikt zijn voor luxere winkels, maar er komt ook een versmarkt met groentewinkels, een slager, een bakker en een viswinkel.

 

Dat meldt dagblad Het Parool. 'Als de passages klaar zijn, begint een dagje winkelen in Amsterdam al op het station. En forensen die na hun werkdag terugkomen in Amsterdam, kunnen er hun boodschappen doen', zegt projectdirecteur Irma Winkenius van NS. De tweede passage wordt geschikt gemaakt voor modewinkels, beauty en mediazaken. Het winkelaanbod in de passages zal heel anders zijn dan in de stationshal, waar de retail vooral op 'to go'  gericht is.

 

De bouw begint in 2012 en maakt deel uit van een grotere operatie om het station aantrekkelijker te maken. De nieuwe winkels moeten ook niet-reizigers naar het station trekken. Ook is er een bredere doelstelling. De passages, die worden gebouwd tussen de tunnels onder het spoor, zijn in 2014 klaar. De tunnels zijn straks alleen toegankelijk met ov-chipkaart. Mensen zonder ov-chipkaart kunnen dan door de passages en hoeven niet om te lopen.

Het winkelaanbod rond het Centraal Station in Amsterdam wordt flink uitgebreid. Tussen de tunnels onder het spoor worden twee winkelpassages gebouwd die geschikt zijn voor luxere winkels, maar er komt ook een versmarkt met groentewinkels, een slager, een bakker en een viswinkel.

 

Dat meldt dagblad Het Parool. 'Als de passages klaar zijn, begint een dagje winkelen in Amsterdam al op het station. En forensen die na hun werkdag terugkomen in Amsterdam, kunnen er hun boodschappen doen', zegt projectdirecteur Irma Winkenius van NS. De tweede passage wordt geschikt gemaakt voor modewinkels, beauty en mediazaken. Het winkelaanbod in de passages zal heel anders zijn dan in de stationshal, waar de retail vooral op 'to go'  gericht is.

 

De bouw begint in 2012 en maakt deel uit van een grotere operatie om het station aantrekkelijker te maken. De nieuwe winkels moeten ook niet-reizigers naar het station trekken. Ook is er een bredere doelstelling. De passages, die worden gebouwd tussen de tunnels onder het spoor, zijn in 2014 klaar. De tunnels zijn straks alleen toegankelijk met ov-chipkaart. Mensen zonder ov-chipkaart kunnen dan door de passages en hoeven niet om te lopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top