Certificaten goudmijn voor C1000-ondernemers.

De waarde van het belang dat de aangesloten ondernemers hebben in C1000 is de afgelopen twee jaar explosief gestegen. Winkeliers konden voor 28.500 euro per certificaat intekenen bij de overname van Schuitema door CVC. De certificaten zijn intussen 166.000 euro waard.

 

Dat meldt het supermarktvakblad Distrifood. De waardestijging is te danken aan onder meer de vermindering van de netto schuld van het bedrijf. Verwacht wordt dat de waarde van de certificaten de komende jaren verder gaat stijgen. Onder meer door de verbeterde inkoopvoorwaarden via Bijeen en de omzetstijgingen door de nieuwe formule, ziet het er goed uit. Ook logistiek maakt C1000 grote slagen.

 

Het betreft voorlopig louter een waardestijging op paapier. Bij de aankoop hebben de ondernemers vastgelegd dat ze de certificaten voor een periode van vijf jaar niet zullen verkopen. Enige uitzondering is de verkoop van de supermarktketen door eigenaar CVC.

De waarde van het belang dat de aangesloten ondernemers hebben in C1000 is de afgelopen twee jaar explosief gestegen. Winkeliers konden voor 28.500 euro per certificaat intekenen bij de overname van Schuitema door CVC. De certificaten zijn intussen 166.000 euro waard.

 

Dat meldt het supermarktvakblad Distrifood. De waardestijging is te danken aan onder meer de vermindering van de netto schuld van het bedrijf. Verwacht wordt dat de waarde van de certificaten de komende jaren verder gaat stijgen. Onder meer door de verbeterde inkoopvoorwaarden via Bijeen en de omzetstijgingen door de nieuwe formule, ziet het er goed uit. Ook logistiek maakt C1000 grote slagen.

 

Het betreft voorlopig louter een waardestijging op paapier. Bij de aankoop hebben de ondernemers vastgelegd dat ze de certificaten voor een periode van vijf jaar niet zullen verkopen. Enige uitzondering is de verkoop van de supermarktketen door eigenaar CVC.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top