Certificaten goudmijn voor C1000-ondernemers.

De waarde van het belang dat de aangesloten ondernemers hebben in C1000 is de afgelopen twee jaar explosief gestegen. Winkeliers konden voor 28.500 euro per certificaat intekenen bij de overname van Schuitema door CVC. De certificaten zijn intussen 166.000 euro waard.

 

Dat meldt het supermarktvakblad Distrifood. De waardestijging is te danken aan onder meer de vermindering van de netto schuld van het bedrijf. Verwacht wordt dat de waarde van de certificaten de komende jaren verder gaat stijgen. Onder meer door de verbeterde inkoopvoorwaarden via Bijeen en de omzetstijgingen door de nieuwe formule, ziet het er goed uit. Ook logistiek maakt C1000 grote slagen.

 

Het betreft voorlopig louter een waardestijging op paapier. Bij de aankoop hebben de ondernemers vastgelegd dat ze de certificaten voor een periode van vijf jaar niet zullen verkopen. Enige uitzondering is de verkoop van de supermarktketen door eigenaar CVC.

De waarde van het belang dat de aangesloten ondernemers hebben in C1000 is de afgelopen twee jaar explosief gestegen. Winkeliers konden voor 28.500 euro per certificaat intekenen bij de overname van Schuitema door CVC. De certificaten zijn intussen 166.000 euro waard.

 

Dat meldt het supermarktvakblad Distrifood. De waardestijging is te danken aan onder meer de vermindering van de netto schuld van het bedrijf. Verwacht wordt dat de waarde van de certificaten de komende jaren verder gaat stijgen. Onder meer door de verbeterde inkoopvoorwaarden via Bijeen en de omzetstijgingen door de nieuwe formule, ziet het er goed uit. Ook logistiek maakt C1000 grote slagen.

 

Het betreft voorlopig louter een waardestijging op paapier. Bij de aankoop hebben de ondernemers vastgelegd dat ze de certificaten voor een periode van vijf jaar niet zullen verkopen. Enige uitzondering is de verkoop van de supermarktketen door eigenaar CVC.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Back to top