Certificaten goudmijn voor C1000-ondernemers.

De waarde van het belang dat de aangesloten ondernemers hebben in C1000 is de afgelopen twee jaar explosief gestegen. Winkeliers konden voor 28.500 euro per certificaat intekenen bij de overname van Schuitema door CVC. De certificaten zijn intussen 166.000 euro waard.

 

Dat meldt het supermarktvakblad Distrifood. De waardestijging is te danken aan onder meer de vermindering van de netto schuld van het bedrijf. Verwacht wordt dat de waarde van de certificaten de komende jaren verder gaat stijgen. Onder meer door de verbeterde inkoopvoorwaarden via Bijeen en de omzetstijgingen door de nieuwe formule, ziet het er goed uit. Ook logistiek maakt C1000 grote slagen.

 

Het betreft voorlopig louter een waardestijging op paapier. Bij de aankoop hebben de ondernemers vastgelegd dat ze de certificaten voor een periode van vijf jaar niet zullen verkopen. Enige uitzondering is de verkoop van de supermarktketen door eigenaar CVC.

De waarde van het belang dat de aangesloten ondernemers hebben in C1000 is de afgelopen twee jaar explosief gestegen. Winkeliers konden voor 28.500 euro per certificaat intekenen bij de overname van Schuitema door CVC. De certificaten zijn intussen 166.000 euro waard.

 

Dat meldt het supermarktvakblad Distrifood. De waardestijging is te danken aan onder meer de vermindering van de netto schuld van het bedrijf. Verwacht wordt dat de waarde van de certificaten de komende jaren verder gaat stijgen. Onder meer door de verbeterde inkoopvoorwaarden via Bijeen en de omzetstijgingen door de nieuwe formule, ziet het er goed uit. Ook logistiek maakt C1000 grote slagen.

 

Het betreft voorlopig louter een waardestijging op paapier. Bij de aankoop hebben de ondernemers vastgelegd dat ze de certificaten voor een periode van vijf jaar niet zullen verkopen. Enige uitzondering is de verkoop van de supermarktketen door eigenaar CVC.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top