Certificaten goudmijn voor C1000-ondernemers. | RetailDetail

Certificaten goudmijn voor C1000-ondernemers.

De waarde van het belang dat de aangesloten ondernemers hebben in C1000 is de afgelopen twee jaar explosief gestegen. Winkeliers konden voor 28.500 euro per certificaat intekenen bij de overname van Schuitema door CVC. De certificaten zijn intussen 166.000 euro waard.

 

Dat meldt het supermarktvakblad Distrifood. De waardestijging is te danken aan onder meer de vermindering van de netto schuld van het bedrijf. Verwacht wordt dat de waarde van de certificaten de komende jaren verder gaat stijgen. Onder meer door de verbeterde inkoopvoorwaarden via Bijeen en de omzetstijgingen door de nieuwe formule, ziet het er goed uit. Ook logistiek maakt C1000 grote slagen.

 

Het betreft voorlopig louter een waardestijging op paapier. Bij de aankoop hebben de ondernemers vastgelegd dat ze de certificaten voor een periode van vijf jaar niet zullen verkopen. Enige uitzondering is de verkoop van de supermarktketen door eigenaar CVC.

De waarde van het belang dat de aangesloten ondernemers hebben in C1000 is de afgelopen twee jaar explosief gestegen. Winkeliers konden voor 28.500 euro per certificaat intekenen bij de overname van Schuitema door CVC. De certificaten zijn intussen 166.000 euro waard.

 

Dat meldt het supermarktvakblad Distrifood. De waardestijging is te danken aan onder meer de vermindering van de netto schuld van het bedrijf. Verwacht wordt dat de waarde van de certificaten de komende jaren verder gaat stijgen. Onder meer door de verbeterde inkoopvoorwaarden via Bijeen en de omzetstijgingen door de nieuwe formule, ziet het er goed uit. Ook logistiek maakt C1000 grote slagen.

 

Het betreft voorlopig louter een waardestijging op paapier. Bij de aankoop hebben de ondernemers vastgelegd dat ze de certificaten voor een periode van vijf jaar niet zullen verkopen. Enige uitzondering is de verkoop van de supermarktketen door eigenaar CVC.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.