Coolblue verbindt zijn 67 webwinkels met elkaar.

Webwinkelspecialist Coolblue heeft de zoekfunctie van zijn 67 webwinkels vernieuwd. Vanaf nu zoekt de machine niet langer alleen in de specifieke online shop waar de klant zich bevindt, maar over het complete productaanbod uit alle internetwinkels van het bedrijf.

 

De nieuwe functionaliteit past in de strategie van Coolblue om zich meer als merk boven zijn shops te positioneren. 'We geloven in productspecialisme', zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. 'Kom je voor een digitale camera naar Digicamshop.nl, dan leiden we je niet af met laptops of navigatiesystemen. Totdat je er zelf naar zoekt. Dan geldt onze strategie: je komt voor de specialist, je blijft voor Coolblue.'

 

De zoekmachine op de Coolblue-shops wordt meer dan 15.000 keer per dag gebruikt. De onderneming verwacht daarom dat de aanpassing een grote invloed heeft op de manier waarop klanten over hun webshops navigeren. Zwart: 'Uit ons doorlopende klantonderzoek blijkt bovendien dat dit één van de meest gevraagde functionaliteiten is van onze klanten.'

Webwinkelspecialist Coolblue heeft de zoekfunctie van zijn 67 webwinkels vernieuwd. Vanaf nu zoekt de machine niet langer alleen in de specifieke online shop waar de klant zich bevindt, maar over het complete productaanbod uit alle internetwinkels van het bedrijf.

 

De nieuwe functionaliteit past in de strategie van Coolblue om zich meer als merk boven zijn shops te positioneren. 'We geloven in productspecialisme', zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. 'Kom je voor een digitale camera naar Digicamshop.nl, dan leiden we je niet af met laptops of navigatiesystemen. Totdat je er zelf naar zoekt. Dan geldt onze strategie: je komt voor de specialist, je blijft voor Coolblue.'

 

De zoekmachine op de Coolblue-shops wordt meer dan 15.000 keer per dag gebruikt. De onderneming verwacht daarom dat de aanpassing een grote invloed heeft op de manier waarop klanten over hun webshops navigeren. Zwart: 'Uit ons doorlopende klantonderzoek blijkt bovendien dat dit één van de meest gevraagde functionaliteiten is van onze klanten.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc van de hand gedaan. De keten komt in de handen van een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist de groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform

14/08/2017

Kijkshop is op zoek naar een miljoen euro voor het uitbouwen van een online platform waar klanten elkaar advies kunnen geven en daar commissies mee kunnen verdienen. Dat geld wil het bijeensprokkelen via crowdfunding en momenteel is het al halfweg.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Back to top