Coolblue verbindt zijn 67 webwinkels met elkaar.

Webwinkelspecialist Coolblue heeft de zoekfunctie van zijn 67 webwinkels vernieuwd. Vanaf nu zoekt de machine niet langer alleen in de specifieke online shop waar de klant zich bevindt, maar over het complete productaanbod uit alle internetwinkels van het bedrijf.

 

De nieuwe functionaliteit past in de strategie van Coolblue om zich meer als merk boven zijn shops te positioneren. 'We geloven in productspecialisme', zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. 'Kom je voor een digitale camera naar Digicamshop.nl, dan leiden we je niet af met laptops of navigatiesystemen. Totdat je er zelf naar zoekt. Dan geldt onze strategie: je komt voor de specialist, je blijft voor Coolblue.'

 

De zoekmachine op de Coolblue-shops wordt meer dan 15.000 keer per dag gebruikt. De onderneming verwacht daarom dat de aanpassing een grote invloed heeft op de manier waarop klanten over hun webshops navigeren. Zwart: 'Uit ons doorlopende klantonderzoek blijkt bovendien dat dit één van de meest gevraagde functionaliteiten is van onze klanten.'

Webwinkelspecialist Coolblue heeft de zoekfunctie van zijn 67 webwinkels vernieuwd. Vanaf nu zoekt de machine niet langer alleen in de specifieke online shop waar de klant zich bevindt, maar over het complete productaanbod uit alle internetwinkels van het bedrijf.

 

De nieuwe functionaliteit past in de strategie van Coolblue om zich meer als merk boven zijn shops te positioneren. 'We geloven in productspecialisme', zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. 'Kom je voor een digitale camera naar Digicamshop.nl, dan leiden we je niet af met laptops of navigatiesystemen. Totdat je er zelf naar zoekt. Dan geldt onze strategie: je komt voor de specialist, je blijft voor Coolblue.'

 

De zoekmachine op de Coolblue-shops wordt meer dan 15.000 keer per dag gebruikt. De onderneming verwacht daarom dat de aanpassing een grote invloed heeft op de manier waarop klanten over hun webshops navigeren. Zwart: 'Uit ons doorlopende klantonderzoek blijkt bovendien dat dit één van de meest gevraagde functionaliteiten is van onze klanten.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top