Coolblue verbindt zijn 67 webwinkels met elkaar.

Webwinkelspecialist Coolblue heeft de zoekfunctie van zijn 67 webwinkels vernieuwd. Vanaf nu zoekt de machine niet langer alleen in de specifieke online shop waar de klant zich bevindt, maar over het complete productaanbod uit alle internetwinkels van het bedrijf.

 

De nieuwe functionaliteit past in de strategie van Coolblue om zich meer als merk boven zijn shops te positioneren. 'We geloven in productspecialisme', zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. 'Kom je voor een digitale camera naar Digicamshop.nl, dan leiden we je niet af met laptops of navigatiesystemen. Totdat je er zelf naar zoekt. Dan geldt onze strategie: je komt voor de specialist, je blijft voor Coolblue.'

 

De zoekmachine op de Coolblue-shops wordt meer dan 15.000 keer per dag gebruikt. De onderneming verwacht daarom dat de aanpassing een grote invloed heeft op de manier waarop klanten over hun webshops navigeren. Zwart: 'Uit ons doorlopende klantonderzoek blijkt bovendien dat dit één van de meest gevraagde functionaliteiten is van onze klanten.'

Webwinkelspecialist Coolblue heeft de zoekfunctie van zijn 67 webwinkels vernieuwd. Vanaf nu zoekt de machine niet langer alleen in de specifieke online shop waar de klant zich bevindt, maar over het complete productaanbod uit alle internetwinkels van het bedrijf.

 

De nieuwe functionaliteit past in de strategie van Coolblue om zich meer als merk boven zijn shops te positioneren. 'We geloven in productspecialisme', zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. 'Kom je voor een digitale camera naar Digicamshop.nl, dan leiden we je niet af met laptops of navigatiesystemen. Totdat je er zelf naar zoekt. Dan geldt onze strategie: je komt voor de specialist, je blijft voor Coolblue.'

 

De zoekmachine op de Coolblue-shops wordt meer dan 15.000 keer per dag gebruikt. De onderneming verwacht daarom dat de aanpassing een grote invloed heeft op de manier waarop klanten over hun webshops navigeren. Zwart: 'Uit ons doorlopende klantonderzoek blijkt bovendien dat dit één van de meest gevraagde functionaliteiten is van onze klanten.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Duurzame strategie werpt vruchten af voor Unilever

19/05/2017

Het is al een tijdje een discussiepunt binnen Unilever, maar de duurzame strategie werpt wel degelijk zijn vruchten af. Zo waren de duurzame merken in 2016 goed voor 60% van de omzetgroei van het bedrijf.

Amsterdamse Beethovenstraat gaat retailinnovaties testen

16/05/2017

Vandaag werd het startschot gegeven van het Shopping Street Innovation Lab: de Beethovenstraat in Amsterdam wordt het komende jaar een plek waar handelaars nieuwe technologieën op vlak van retail gaan uittesten.

Analyse: Redt Blokker het met Blokker?

16/05/2017

De ingrijpende ontmanteling die Blokker Holding nu inzet betekent het einde van een iconisch retailconcern. Maar kan de herstructurering ook het begin van iets nieuws betekenen, of is het gewoon te laat? 

Breaking: Blokker Holding kiest voor volledige focus op Blokker

16/05/2017

Blokker Holding heeft besloten zich volledig te gaan richten op Blokker, de winkel waarmee het allemaal begon in 1896. De overige winkelbedrijven van het concern (Intertoys, Maxi Toys, Xenos, Big Bazar en Leen Bakker) zullen worden verkocht. 

Zo boort Amazon steeds nieuwe markten aan

15/05/2017

Ook in categorieën waar e-commerce vandaag nog een bescheiden aandeel heeft, zet Amazon de grote middelen in om snel marktaandeel te veroveren. Meubilair en doe-het-zelf behoren tot de volgende doelwitten. 

Wall Street verwacht donkere retailweek

09/05/2017

Deze week maken een aantal Amerikaanse klassieke retailers hun resultaten over het eerste kwartaal van 2017 bekend. Goede rapporten worden alvast niet verwacht.

Back to top