Coolblue verbindt zijn 67 webwinkels met elkaar.

Webwinkelspecialist Coolblue heeft de zoekfunctie van zijn 67 webwinkels vernieuwd. Vanaf nu zoekt de machine niet langer alleen in de specifieke online shop waar de klant zich bevindt, maar over het complete productaanbod uit alle internetwinkels van het bedrijf.

 

De nieuwe functionaliteit past in de strategie van Coolblue om zich meer als merk boven zijn shops te positioneren. 'We geloven in productspecialisme', zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. 'Kom je voor een digitale camera naar Digicamshop.nl, dan leiden we je niet af met laptops of navigatiesystemen. Totdat je er zelf naar zoekt. Dan geldt onze strategie: je komt voor de specialist, je blijft voor Coolblue.'

 

De zoekmachine op de Coolblue-shops wordt meer dan 15.000 keer per dag gebruikt. De onderneming verwacht daarom dat de aanpassing een grote invloed heeft op de manier waarop klanten over hun webshops navigeren. Zwart: 'Uit ons doorlopende klantonderzoek blijkt bovendien dat dit één van de meest gevraagde functionaliteiten is van onze klanten.'

Webwinkelspecialist Coolblue heeft de zoekfunctie van zijn 67 webwinkels vernieuwd. Vanaf nu zoekt de machine niet langer alleen in de specifieke online shop waar de klant zich bevindt, maar over het complete productaanbod uit alle internetwinkels van het bedrijf.

 

De nieuwe functionaliteit past in de strategie van Coolblue om zich meer als merk boven zijn shops te positioneren. 'We geloven in productspecialisme', zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. 'Kom je voor een digitale camera naar Digicamshop.nl, dan leiden we je niet af met laptops of navigatiesystemen. Totdat je er zelf naar zoekt. Dan geldt onze strategie: je komt voor de specialist, je blijft voor Coolblue.'

 

De zoekmachine op de Coolblue-shops wordt meer dan 15.000 keer per dag gebruikt. De onderneming verwacht daarom dat de aanpassing een grote invloed heeft op de manier waarop klanten over hun webshops navigeren. Zwart: 'Uit ons doorlopende klantonderzoek blijkt bovendien dat dit één van de meest gevraagde functionaliteiten is van onze klanten.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top