Coolblue verbindt zijn 67 webwinkels met elkaar.

Webwinkelspecialist Coolblue heeft de zoekfunctie van zijn 67 webwinkels vernieuwd. Vanaf nu zoekt de machine niet langer alleen in de specifieke online shop waar de klant zich bevindt, maar over het complete productaanbod uit alle internetwinkels van het bedrijf.

 

De nieuwe functionaliteit past in de strategie van Coolblue om zich meer als merk boven zijn shops te positioneren. 'We geloven in productspecialisme', zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. 'Kom je voor een digitale camera naar Digicamshop.nl, dan leiden we je niet af met laptops of navigatiesystemen. Totdat je er zelf naar zoekt. Dan geldt onze strategie: je komt voor de specialist, je blijft voor Coolblue.'

 

De zoekmachine op de Coolblue-shops wordt meer dan 15.000 keer per dag gebruikt. De onderneming verwacht daarom dat de aanpassing een grote invloed heeft op de manier waarop klanten over hun webshops navigeren. Zwart: 'Uit ons doorlopende klantonderzoek blijkt bovendien dat dit één van de meest gevraagde functionaliteiten is van onze klanten.'

Webwinkelspecialist Coolblue heeft de zoekfunctie van zijn 67 webwinkels vernieuwd. Vanaf nu zoekt de machine niet langer alleen in de specifieke online shop waar de klant zich bevindt, maar over het complete productaanbod uit alle internetwinkels van het bedrijf.

 

De nieuwe functionaliteit past in de strategie van Coolblue om zich meer als merk boven zijn shops te positioneren. 'We geloven in productspecialisme', zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. 'Kom je voor een digitale camera naar Digicamshop.nl, dan leiden we je niet af met laptops of navigatiesystemen. Totdat je er zelf naar zoekt. Dan geldt onze strategie: je komt voor de specialist, je blijft voor Coolblue.'

 

De zoekmachine op de Coolblue-shops wordt meer dan 15.000 keer per dag gebruikt. De onderneming verwacht daarom dat de aanpassing een grote invloed heeft op de manier waarop klanten over hun webshops navigeren. Zwart: 'Uit ons doorlopende klantonderzoek blijkt bovendien dat dit één van de meest gevraagde functionaliteiten is van onze klanten.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top