Dekamarkt begint met drive-in-supermarkt | RetailDetail

Dekamarkt begint met drive-in-supermarkt

Supermarktketen Dekamarkt voegt aan zijn nieuwste vestiging een afhaaldienst toe. Onder de naam Deka Drive kunnen klanten bij de vestiging in Wormerveer vanaf volgende week online boodschappen bestellen en deze later op de dag met de auto afhalen.

 

Daarmee volgt Dekamarkt het voorbeeld van enkele Belgische en Duitse supermarktketens. Bij de winkel komen drie speciale parkeerplaatsen en een Deka Drive Balie. De boodschappen worden in speciale kratten verpakt waarop statiegeld wordt gevraagd. Klanten kunnen de boodschappen al enkele uren na de bestelling komen ophalen. Het betreft een proef die bij gebleken succes wordt uitgebreid.

 

De nieuwe vestiging in Wormerveer is met 3300 vierkante meter de grootste supermarkt van de Zaanstreek. Deze opent op 13 april. De winkel beschikt verder onder meer over zelfscan, een slijterij en horeca onder de naam Dekacafé. Dekamarkt koopt in via Superunie en is een zusterketen van Dirk van den Broek.

Supermarktketen Dekamarkt voegt aan zijn nieuwste vestiging een afhaaldienst toe. Onder de naam Deka Drive kunnen klanten bij de vestiging in Wormerveer vanaf volgende week online boodschappen bestellen en deze later op de dag met de auto afhalen.

 

Daarmee volgt Dekamarkt het voorbeeld van enkele Belgische en Duitse supermarktketens. Bij de winkel komen drie speciale parkeerplaatsen en een Deka Drive Balie. De boodschappen worden in speciale kratten verpakt waarop statiegeld wordt gevraagd. Klanten kunnen de boodschappen al enkele uren na de bestelling komen ophalen. Het betreft een proef die bij gebleken succes wordt uitgebreid.

 

De nieuwe vestiging in Wormerveer is met 3300 vierkante meter de grootste supermarkt van de Zaanstreek. Deze opent op 13 april. De winkel beschikt verder onder meer over zelfscan, een slijterij en horeca onder de naam Dekacafé. Dekamarkt koopt in via Superunie en is een zusterketen van Dirk van den Broek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.