Hornbach werkt aan snelle expansie in Nederland | RetailDetail

Hornbach werkt aan snelle expansie in Nederland

Hornbach werkt aan snelle expansie in Nederland

Bouw- en tuinketen Hornbach wil in Nederland snel groeien naar een twintigtal filialen. Vandaag opent alvast een twaalfde vestiging in Amsterdam en daarna staan er nog openingen gepland in Den Haag, Zwolle, Enschede en Duiven.

Immens assortiment

Hornbach kiest daarbij ook niet voor kleine vestigingen, maar wel voor megawinkels. De nieuwe winkel in Amsterdam zal zo een oppervlakte hebben van 20.000m² en de grootste vestiging, in Breda, doet het zelfs met 24.000m². De reden voor de grote winkels is niet ver te zoeken: Hornbach voert immers een assortiment dat bestaat uit meer dan 60.000 artikelen. “Al kom je bij ons voor één schroefje, we hebben we het”, aldus Hornbach.

 

De keten is nog steeds rotsvast overtuigd van het belang van de fysieke winkel: “Mensen kijken vaak eerst op internet, maar willen ook de spullen bekijken en vasthouden”, zegt CEO Albrecht Hornbach aan de Telegraaf. De keten doet ook niet aan kortingen of promoties, maar biedt wel de laagsteprijsgarantie. “Bij ons krijgt iedereen altijd dezelfde lage prijs. Klanten komen er snel achter dat dit voor hen het beste optie is”, meent de topman. Daarnaast wordt er ook veel geïnvesteerd in de webshop, die nog maar enkele jaren geleden werd opgestart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Tony's Chocolonely naar het Verenigd Koninkrijk

26/06/2018

Chocolademerk Tony's Chocolonely trekt volgend jaar naar het Verenigd Koninkrijk. Begin 2019 moeten er verschillende smaakvarianten en soorten repen van de slaafvrije chocolade in de Britse winkelrekken liggen.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.