Hornbach werkt aan snelle expansie in Nederland | RetailDetail

Hornbach werkt aan snelle expansie in Nederland

Hornbach werkt aan snelle expansie in Nederland

Bouw- en tuinketen Hornbach wil in Nederland snel groeien naar een twintigtal filialen. Vandaag opent alvast een twaalfde vestiging in Amsterdam en daarna staan er nog openingen gepland in Den Haag, Zwolle, Enschede en Duiven.

Immens assortiment

Hornbach kiest daarbij ook niet voor kleine vestigingen, maar wel voor megawinkels. De nieuwe winkel in Amsterdam zal zo een oppervlakte hebben van 20.000m² en de grootste vestiging, in Breda, doet het zelfs met 24.000m². De reden voor de grote winkels is niet ver te zoeken: Hornbach voert immers een assortiment dat bestaat uit meer dan 60.000 artikelen. “Al kom je bij ons voor één schroefje, we hebben we het”, aldus Hornbach.

 

De keten is nog steeds rotsvast overtuigd van het belang van de fysieke winkel: “Mensen kijken vaak eerst op internet, maar willen ook de spullen bekijken en vasthouden”, zegt CEO Albrecht Hornbach aan de Telegraaf. De keten doet ook niet aan kortingen of promoties, maar biedt wel de laagsteprijsgarantie. “Bij ons krijgt iedereen altijd dezelfde lage prijs. Klanten komen er snel achter dat dit voor hen het beste optie is”, meent de topman. Daarnaast wordt er ook veel geïnvesteerd in de webshop, die nog maar enkele jaren geleden werd opgestart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus

04/04/2018

Versmarkt Fresh! is het eerste deel van Mall of the Netherlands, het vroegere winkelcentrum Leidsenhage, dat op 28 augustus wordt opgeleverd. Unibail-Rodamco heeft verschillende foodformules kunnen strikken voor de versmarkt, van YoYo! Korean Food tot Salad Box.

Winkelcentrum Middenwaard krijgt vijf nieuwe winkels

03/04/2018

Het vernieuwde winkelcentrum Middenwaard in Heerhugowaard krijgt vijf nieuwe winkels: Wereldhave heeft overeenkomsten gesloten met C&A, La Place, Jeans Centre, Big Bazar en Terstal. Midden 2018 moeten alle winkels open zijn.

Retail Estates trakteert zichzelf op dubbel verjaardagsgeschenk

29/03/2018

Retail Estates heeft twee winkelpanden gekocht in het Nederlandse Haarlemmermeer voor 9 miljoen euro. Daarnaast heeft het vastgoedbedrijf een retailpark gekocht voor 47 miljoen euro, ook al in Nederland. Maar die deal is nog “voorwaardelijk”.