Bol.com nieuw verkoopkanaal van Yves Rocher | RetailDetail

Bol.com nieuw verkoopkanaal van Yves Rocher

Bol.com nieuw verkoopkanaal van Yves Rocher

Yves Rocher gaat in Nederland haar producten verkopen via Bol.com, naast haar eigen winkels, online en offline. Het is de eerste keer dat het merk zijn producten via een extern kanaal zal verkopen. Yves Rocher wil zo op zoek gaan naar meer bereikbaarheid.

"Meer bereikbaar voor Nederlandse consument"

"We willen het merk meer bereikbaar maken voor de Nederlandse consument", vertelt Thomas Chatain, CEO van Yves Rocher Benelux, tijdens een gesprek met Twinkle. "Daarom hebben we er nu voor gekozen om naast op ons eigen online platform en in onze offline winkels ook elders te verkopen."

 

De keuze voor Bol.com is volgens Chatain een logische, aangezien het één van de grootste spelers op vlak van e-commerce is in Nederland. "E-commerce zal de komende jaren een belangrijke rol spelen in onze groeistrategie. Door Bol.com te combineren met ons eigen online platform kunnen we onze online zichtbaarheid maximaliseren en de toegang tot onze producten vergroten", gaat hij verder bij Twinkle.

 

Yves Rocher bekijkt nu of er nog andere opties zijn om extern te gaan verkopen, zowel online als offline. In november lanceert het merk ook zijn eigen mobiele site en in het eerste kwartaal van 2014 zal ook de webshop een grondige opknapbeurt krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.