Bol.com nieuw verkoopkanaal van Yves Rocher

Bol.com nieuw verkoopkanaal van Yves Rocher

Yves Rocher gaat in Nederland haar producten verkopen via Bol.com, naast haar eigen winkels, online en offline. Het is de eerste keer dat het merk zijn producten via een extern kanaal zal verkopen. Yves Rocher wil zo op zoek gaan naar meer bereikbaarheid.

"Meer bereikbaar voor Nederlandse consument"

"We willen het merk meer bereikbaar maken voor de Nederlandse consument", vertelt Thomas Chatain, CEO van Yves Rocher Benelux, tijdens een gesprek met Twinkle. "Daarom hebben we er nu voor gekozen om naast op ons eigen online platform en in onze offline winkels ook elders te verkopen."

 

De keuze voor Bol.com is volgens Chatain een logische, aangezien het één van de grootste spelers op vlak van e-commerce is in Nederland. "E-commerce zal de komende jaren een belangrijke rol spelen in onze groeistrategie. Door Bol.com te combineren met ons eigen online platform kunnen we onze online zichtbaarheid maximaliseren en de toegang tot onze producten vergroten", gaat hij verder bij Twinkle.

 

Yves Rocher bekijkt nu of er nog andere opties zijn om extern te gaan verkopen, zowel online als offline. In november lanceert het merk ook zijn eigen mobiele site en in het eerste kwartaal van 2014 zal ook de webshop een grondige opknapbeurt krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top