Bol.com nieuw verkoopkanaal van Yves Rocher

Bol.com nieuw verkoopkanaal van Yves Rocher

Yves Rocher gaat in Nederland haar producten verkopen via Bol.com, naast haar eigen winkels, online en offline. Het is de eerste keer dat het merk zijn producten via een extern kanaal zal verkopen. Yves Rocher wil zo op zoek gaan naar meer bereikbaarheid.

"Meer bereikbaar voor Nederlandse consument"

"We willen het merk meer bereikbaar maken voor de Nederlandse consument", vertelt Thomas Chatain, CEO van Yves Rocher Benelux, tijdens een gesprek met Twinkle. "Daarom hebben we er nu voor gekozen om naast op ons eigen online platform en in onze offline winkels ook elders te verkopen."

 

De keuze voor Bol.com is volgens Chatain een logische, aangezien het één van de grootste spelers op vlak van e-commerce is in Nederland. "E-commerce zal de komende jaren een belangrijke rol spelen in onze groeistrategie. Door Bol.com te combineren met ons eigen online platform kunnen we onze online zichtbaarheid maximaliseren en de toegang tot onze producten vergroten", gaat hij verder bij Twinkle.

 

Yves Rocher bekijkt nu of er nog andere opties zijn om extern te gaan verkopen, zowel online als offline. In november lanceert het merk ook zijn eigen mobiele site en in het eerste kwartaal van 2014 zal ook de webshop een grondige opknapbeurt krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top