De Tuinen worden Holland & Barrett | RetailDetail

De Tuinen worden Holland & Barrett

De Tuinen worden Holland & Barrett

Retailketen De Tuinen verandert zijn naam in Holland & Barrett, de naam van het Britse moederbedrijf van de retailer. De rebranding wordt vanaf vandaag in werking gezet en betekent voor De Tuinen ook een eerste stap in een nieuwe strategische richting.

Europese groei-ambities

Reden van de rebranding is volgens CEO Colinda Hoegee de sterke groei-ambitie van de keten: "Wij hebben de ambitie om internationaal door te groeien. Wij willen grenzeloos vernieuwend zijn en buiten de gebaande paden doorgroeien. Met een merk als Holland & Barrett hebben wij die mogelijkheid." Beide ketens zijn onderdeel van de Amerikaanse NBTY-groep en liggen als retailmerk naar eigen zeggen zeer dicht bij elkaar.

 

Zo wil het retailenseigne alvast op de Nederlandse thuismarkt doorgroeien naar 250 winkels binnen drie jaar, bijna het dubbele van de huidige 150 De Tuinen. De uitrol van het Holland & Barrett-winkelconcept wordt snel in gang gezet: de eerstkomende nieuwe winkel zal al worden geopend volgens het nieuwe concept. Ook de Belgische winkels (die momenteel nog onder de Essenza-vlag varen) krijgen de naam Holland & Barrett.

 

Moederketen Holland & Barrett, die nu dus ook haar naam geeft aan de Nederlandse dochter, heeft zelf meer dan 700 winkels in het Verenigd Koninkrijk en wereldwijd zijn er bijna 1.000 Holland & Barrett-winkels. In 2012 heeft Holland & Barrett een eerste winkel in China geopend en ook de ambities voor Europa zijn groot.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.