Drogisterij.net verstevigt positie in afslankmarkt met overnames

Drogisterij.net verstevigt positie in afslankmarkt met overnames

Webwinkel Drogisterij.net begint een aardig online imperium uit te bouwen. De internetretailer heeft de webshops voor afslankproducten Slankelijn.nl en Maaltijd-vervanger.nl overgenomen en sluit ook in de toekomst verdere overnames niet uit.

Online afslankbusiness

Het is niet de eerste keer dat de internetspeler in de afslankbusiness investeert. Afgelopen zomer heeft Drogisterij.net de digitale speciaalzaak Tamika.nl opgericht, die zowel sport- als vermageringsproducten aanbiedt, en eerder lanceerde het bedrijf al de mobiele applicatie Slankcoach om consumenten te helpen gewicht te verliezen.

 

Hoewel Drogisterij.net zich volgens vaksite Twinkle na deze overnames even wil toespitsen op technische verbeteringen, zoals het uitwerken van een eigen retailapp, is de kans reëel dat het nog zal toeslaan in de overnamemarkt om zijn positie als onlinedrogist verder te verstevigen.

 

Drogisterij.net sloot zijn vorige boekjaar af met een omzet van 7,2 miljoen euro en is in oktober in handen gekomen van private-equitygroep BB Capital Investments.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top