Drogisterij.net ziet mobiele omzet 40 procent stijgen | RetailDetail

Drogisterij.net ziet mobiele omzet 40 procent stijgen

Drogisterij.net ziet mobiele omzet 40 procent stijgen

Online drogisterijketen Drogisterij.net zag zijn mobiele omzet in de eerste jaarhelft van 2014 met 40 procent stijgen. Het kan echter nog beter, want het bedrijf is ook gestart met crossplatformwinkelen: een bestelling die via de smartphone werd opgestart, kan nu worden afgewerkt via de pc of de tablet.

Mobiele bestellingen goed voor 5 procent omzet

Concrete cijfers over bestellingen die via smartphone of tablets worden ingebracht, geeft het bedrijf niet vrij. Het wil alleen kwijt dat die nu goed zijn voor 5 procent van de globale omzet. Drogisterij.net pakte overigens al in 2011 uit met een mobiele site. Het verwachtte toen dat eind dat jaar al 6 procent van het globale verkoopcijfer via mobiele toestellen zou worden gegenereerd, maar die doorbraak is er dus pas later gekomen.

 

Kort na de aparte mobiele site volgde een eigen app. “En dat was een goede zet”, laat directeur Jaap Santifort optekenen. “Door op tijd te beginnen hebben we nu behoorlijk wat ervaring opgebouwd.” De app heeft sinds kort ook een scanfunctie: het volstaat om met de smartphone of tablet de barcode van een product te scannen om een bestelling te doen. Dat is handig voor wie in de badkamer staat en merkt dat de tandpasta of de shampoo bijna op is, maar het is eveneens bruikbaar voor wie de prijs van een product in een fysieke winkel wil vergelijken met die van de online verkoper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.